آفتاب

ذوالانوار: جرم مدیران بازداشت شده در فارس اختلاس نیست

ذوالانوار: جرم مدیران بازداشت شده در فارس اختلاس نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: جرم مدیران و کارکنان دستگاه دولتی بازداشت شده در شیراز، اختلاس محسوب نمی‌شود، اختلاس یعنی ثروتی را برده‌اند و دیگر غیرقابل برگشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی فارس، سیدحسین ذوالانوار، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس اطلاعاتی که ما از درون سازمان مربوطه‌ گرفته‌ایم،‌ طی چهار سال به 1200 نفر از کارکنان، دو مورد پرداختی بابت اضافه‌کار و ماموریت شده است.

وی با بیان اینکه هر کارمند دولتی می‌تواند در سال 15 روز ماموریت داشته باشد و میزان اضافه‌کار نیز، سقف مشخصی دارد، گفت: با توجه به محدودیت‌های قانونی، این پرداخت‌ها تطابق ندارد، حال آنکه نوع شغل و فعالیت در آن سازمان، مستلزم کار شبانه‌روزی بوده و وقت نمی‌شناسد.

ذوالانوار با بیان اینکه در فعالیت‌های کشاورزی، نمی‌توان مسائل را محدود به یک دوره‌ی زمانی در شبانه‌روز یا طول سال کرد، گفت: دوستان رسانه باید در به‌کار بردن الفاظ و واژه‌ها دقت کنند، اختلاس حتی در مورد پرونده 3000 میلیارد تومانی هم وارد نبود زیرا، میزان اموال توقیف شده از فرد متهم، بسیار بیشتر از 3000 میلیارد تومان بوده و از طرفی متهم با استفاده از روش‌های غیرقانونی، تسهیلاتی غیرقانونی را از بانک‌ها دریافت کرده و این تسهیلات را برای فعالیت‌های صنعتی و ایجاد شرکت‌های عمرانی استفاده کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از قرارداد خط آهن شیراز - بندرعباس، با شرکتی منعقد شده بود که متعلق به متهم پرونده اختلاس 3000 میلیارد تومانی بود، گفت: در شش کارگاه مورد نظر در این پروژه، فرد متهم، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین نو را خریداری و مستقر کرده بود که حالا توقیف است.

وی حتی اتهام بابک زنجانی را هم سوءاستفاده دانست و گفت: بیان عنوان اختلاس از سوی رسانه‌ها در جامعه اینگونه تداعی می‌کند که وای چقدر فساد وجود دارد و این تاثیر بسیار نامطلوبی در افکار عمومی خواهد داشت.

ذوالانوار با تصریح اینکه سه‌قوه باید تلاش کنند تا خلا‌ء‌های قانونی را شناسایی کرده و راه را بر سوء‌استفاده ببندند، گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای که به سران سه‌قوه نوشته بودند، خواهان این موضوع شده‌اند، نامه‌ای که منجر به بازداشت بابک زنجانی شد.

وی ادامه داد: اما باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف قانون را یافته و راه‌حل مقابله با مشکل را پیدا کنیم. در برخورد با خاطیان هم تا آخر خط برویم.

ذوالانوار با اشاره به مشکل ایجاد شده در رابطه با تولید کننده چراغ‌های ضد انفجار و پالایشگاه اراک، از طولانی شدن روند رسیدگی انتقاد و تاکید کرد: سه سال است این موضوع معطل مانده حال آنکه تمام اسناد مورد تقاضای سازمان محترم بازرسی از سوی تولیدکننده ارایه شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در مقایسه با کشورهای جهان، فساد اداری در ایران رتبه بالایی ندارد،‌ ما در میان حدود 200 کشور، نزدیک به چهلم هستیم! اما باید عیوب کار پیدا شود، اگر نه امکان برخورد قطعی و کامل با فساد اداری وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری، به وجود 8000 فرهنگی مازاد در استان فارس، گفت: 12 سال قبل در کشور 21 میلیون دانش‌آموز داشتیم و امروز 13 میلیون دانش‌آموز داریم، اما تعداد معلم‌ها اضافه شده است، بسیاری از اینها کار ندارد، دولت باید آنقدر انعطاف داشته باشد که بتواند از این نیروها در سایر دستگاه‌ها استفاده کند.

انتهای پیام

کد N164696

وبگردی