آفتاب

تاکید خبرگان رهبری بر پاسخ به اظهارات تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی

تاکید خبرگان رهبری بر پاسخ به اظهارات تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی

بیانیه‏ پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره‏ ی چهارم پاسخ در خور به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی را مورد تاکید قرار داد.

بیانیه‏ پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره‏ ی چهارم پاسخ در خور به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانجویان ایران (ایسنا) در این بیانیه آمده است:مجلس خبرگان رهبری با توجه به جایگاه رفیع شرعی و قانونی خود و به عنوان امین و چشم تیزبین نظام اسلامی و مردم، بعد از بحث و بررسی مسایل مهم کشور، در پایان پانزدهمین اجلاسیه‏ ی رسمی خود، لازم می‏ داند نکاتی را به استحضار ملت شریف و مسئولان محترم برساند:

1 حضور پر شکوه و با صلابت مردم فداکار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن در جشن آغاز سی و ششمین سال حیات طیبه‏ ی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشانه‏ ی عظمت، هوشیاری و آگاهی این ملت بزرگ است. ضمن تشکر و تقدیر صمیمانه؛ می‏ دانیم که شکر این نعمت بزرگ جز با خدمتگزاری مدبّرانه و صادقانه و احترام به حقوق اساسی و حرکت در صراط مستقیم و پرهیز از اختلاف، التهاب، تشنج و تأکید بر شعارهای اسلام ناب محمدی صلی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله امکان‏ پذیر نمی ‏باشد. صدای پر طنین ملت در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در دعوت از مردم، جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بیعتی دوباره با نظام اسلامی و آرمان‏ هان امام قدس‏ سره و شهدای والامقام میهن عزیزمان بود.

2 پایبندی به احکام نورانی اسلام در همه ‏ی ابعاد، اعم از احکام عبادی، حکومتی و قضایی، یکی از ارکان موفقیت در عرصه ‏های گوناگون بوده، هست و خواهد بود و بر همه ‏ی خدمتگزاران نظام اسلامی در همه ‏ی سطوح، فرض است که با پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی، بستر خدمتگزاری صادقانه را بیش از پیش، مهیا نموده و تلاش ‏های گسترده ‏ رسانه‌ای و خبری استکبار جهانی که به دنبال ایجاد تردید در باورهای دینی و ملی مردم ایران می ‏باشد را خنثی نمایند.

از تمام رسانه‏ ها و دستگاه ‏های فرهنگی؛ به ویژه وزارت ارشاد و رسانه ‏ی ملی می ‏خواهیم تا با هوشیاری و وفاداری نسبت به اصول انقلاب، با تهاجم فرهنگی دشمن، مقابله کرده و با تکیه بر هنر فاخر اسلامی و ملی، فرهنگ غنی اسلام و تربیت دینی و تمدن اسلامی را تجلی بخشند.

3 فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از سوی نظام سلطه بر ملت صبور ایران اسلامی، به فضل الهی تاکنون حاصلی جز تقویت اراده‏ ملت شریف نداشته است و مردم عزیز همواره و تحت هر شرایطی پشتیبان نظام اسلامی خواهند ماند.

4 ولایت فقیه، ستون خیمه ‏ی انقلاب و نظام و محور وحدت امنیت و اقتدار ملّی ماست و صیانت و پاسداری از حریم آن، وظیفه ‏ای اسلامی و ملّی است.

نظام جمهوری اسلامی با مدیریت مدبّرانه و زعامت حکیمانه‏ ی حضرت آیت الله خامنه ‏ای (مدظله ‏العالی) توانسته است معادلات قدرت‏های سلطه ‏گر را بر هم زده و الهام ‏بخش حرکت عظیم بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و نهضت عدالت‏خواهانه در سرتاسر جهان گردد. مجلس خبرگان رهبری، ضمن فصل الخطاب قرار دادن رهنمودهای معظم‏ له، پیروی از ولایت مطلقه ‏ی فقیه را رمز وحدت و استحکام پیوند امام و امت می‌داند.

5 مجلس خبرگان رهبری، تلاش کارآمد و خستگی ‏ناپذیر فرهیختگان، دانشمندان، نخبگان جوان و متخصصین مختلف در راستای پیشرفت و تعالی کشور در عرصه ‏های مختلف را ارج نهاده و لزوم حمایت هر چه بیشتر از این سرمایه ‏های اصلی میهن اسلامی برای رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی کشور را مورد تأکید قرار داده و بار دیگر توجه همه ‏ی مسئولان را به ضرورت وحدت و همبستگی و انسجام ملی، معطوف می ‏دارد و از همگان می ‏خواهد تا نقش خود را در حفظ فضای آکنده از امید و نشاط و همدلی با عمل به قانون، رعایت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب و اصول و آرمان‏ های امام قدس ‏سره به خوبی ایفا نمایند.

6 از رئیس جمهور و دولت محترم می‏ خواهیم که با تدبیر و پشتیبانی مردم شریف و صبور ایران، حراست و صیانت از دستاوردهای انقلاب را در اولویت کار خود قرار داده و در رفع گرانی و سایر مشکلات مردم، نهایت کوشش را مبذول دارند.

7 مجلس خبرگان رهبری، ضمن تشکر از تلاش ‏های دلسوزانه‏ ی تیم مذاکره کننده‏ ی هسته ‏ای که باعث اعتمادافزایی جمهوری اسلامی درباره ‏ی صلح ‏آمیز بودن برنامه ‏ی هسته ‏ای خود شده است؛ از مسئولان دیپلماسی کشور می ‏خواهد به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی پاسخ درخور دهند.

8 حماسه‏ ی اقتصادی، با اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به راهبرد جهادی در عرصه ‏ی تولید ملی، تبدیل گشته و در عمل تجلّی یابد و فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف در جامعه نیز باید نهادینه شود. از قوای سه گانه؛ به ویژه رئیس جمهور می ‏خواهیم تا با اجرای برنامه ‏ی اقتصاد مقاومتی مردم را به آینده‏ ی کشور و انقلاب، امیدوار و دشمنان را نا امید کنند. هم چنین از قوه ‏ی قضاییه می ‏خواهیم تا مسیر رسیدن به عدالت اجتماعی و خشکاندن ریشه ‏های فساد و تبعیض را هموار سازند.

9 از همه ‏ی کشورهای منطقه می ‏خواهیم تا نسبت به تفرقه‏ انگیزی قدرت ‏های استکباری که با هدف بر هم زدن امنیت خاورمیانه انجام می‏ شود هوشیار باشند و در مقابله با فتنه ‏ی تروریسم تکفیری و سلفی و مبارزه با نسل کشی مسلمانان در میانمار و آفریقای مرکزی که توسط صهیونیسم بین الملل و با حمایت آمریکا برای تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی؛ به ویژه سوریه، لبنان، مصر، بحرین، افغانستان، پاکستان و عراق طراحی شده است، مقابله کرده و با حمایت و پشتیبانی از عنصر مقاومت در جهت محو غدّه‏ی سرطانی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف، گام بردارند.

10 اقتدار ملی در بستری از وحدت و هم‏ افزایی میان اقوام، طوایف و مذاهب به ویژه شیعه و سنی در جغرافیای ایران اسلامی شکل می ‏گیرد. ضمن احترام به همه ‏ی اقلیت ‏ها و تشکر از اقدامات انجام گرفته، لازم است تلاش مجدّانه ‏ای به عمل آید تا انسجام ملّی بامحوریت ولایت فقیه، بیش از پیش تقویت شود.

11 با توجه به توطئه‏ های نظام سلطه و استکبار جهانی که تهاجم شدید فرهنگی و جنگ نرم علیه کشور را رقم زده است، از مسئولان فرهنگی کشور می‏ خواهیم تا بیش از پیش به دغدغه ‏های فرهنگی توده‏ی مردم مسلمان کشور و نگرانی مقام معظم رهبری؛ توجه نموده و باحمایت از خانواده و سیاست ازدیاد نسل؛ نهادینه ‏سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی را به جدّ در دستور کار خود قرار دهند.

12 در آستانه ‏ی فرا رسیدن سال جدید، از مردم شریف ایران اسلامی انتظار داریم ضمن توجه به آداب و سنن دینی عید نوروز؛ یار زیردستان، محرومان و مسکینان بوده و شادی خود را با آنان تقسیم نموده و رضای خدا را در دنیا و آخرت بدست آورند و با رعایت حرمت ایام عزاداری حضرت زهرای اطهر علیها السلام سنّت ‏های حسنه ‏ی دینی را احیاء و سالی پر از خیر و برکت را به هموطنان، دوستان، اقوام و خانواده‏ی خود هدیه کنند.

در پایان، یاد و خاطره‏ ی امام راحل؛ بنیان گذار جمهوری اسلامی قدس ‏سره و شهدای گران‏قدر نهضت و جنگ تحمیلی و همه ‏ی گذشتگان از علماء و فرهیختگان و خادمان ملت را گرامی داشته و ضمن احترام به پیشگاه خانواده‏ های شهداء و ایثارگران و آزادگان، توفیق و طول عمر با عزت را برای حضرت آیت الله خامنه ‏ای (مدظله ‏العالی)؛ رهبر فرزانه‏ ی انقلاب اسلامی و تمامی خدمتگزاران نظام اسلامی، مسألت داریم. امید است در سایه‏ ی عنایات حضرت بقیة الله الاعظم، حجة بن الحسن المهدی(عج) شاهد تحقق آرمان‏های بلند نظام اسلامی و ملت شریفمان در راه پیاده شدن احکام نورانی اسلام و زمینه ‏سازی برای حکومت عدل جهانی باشیم.

انتهای پیام

کد N164684

وبگردی