آفتاب

ادامه خبرسازی تل آویو: کشتی مصادره شده در آب های سودان، پانامایی بود، موشک ها سوری

ادامه خبرسازی تل آویو: کشتی مصادره شده در آب های سودان، پانامایی بود، موشک ها سوری

تسنیم نوشت:

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروی دریایی اسرائیل یک کشتی پانامایی حامل موشک‌های پیشرفته ساخت سوریه را که به مقصد غزه درحال حرکت بود در آبهای نزدیک به سودان توقیف کرده است.
به نقل از رویترز؛ نیروی دریایی اسرائیل امروز (چهارشنبه) مدعی شد یک کشتی حامل ده‌ها موشک ساخت سوریه را در دریای سرخ توقیف کرده که به مقصد نوار غزه در حال حرکت بوده است. مقامات ارتش اسرائیل مدعی شدند این محموله قرار بود در اختیار رزمندگان فلسطینی قرار گیرد.
پیتر لرنر، سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد این کشتی پانامایی با نام کلوس-سی که 17 سرنشین داشته و بدون مقاوت خدمه‌اش توقیف شد طی روزهای آتی به بندر ایلات اسرائیل اسکورت خواهد شد. سخنگوی ارتش اسرائیل درباره توقیف این کشتی گفت: " این یک عملیات محرمانه و پیچیده بود."
ده‌ها موشک ام-302 که قابلیت نفوذ از غزه به داخل اسرائیل را دارند و می‌تواند قدرت آتش گروه‌های فلسطینی مانند حماس را افزایش دهد در عرشه این کشتی کشف شد.
لرنر در ادامه گفت: "ام 302 پیشرفته‌ترین موشک در نوع خود به شمار می‌رود که دارای بردی صدها کیلومتری است و درصورتی که به غزه برسد می‌تواند جان میلیون‌ها نفر از مردم اسرائیل را تهدید کند."
به گفته لرنر این موشک‌ها ازطریق هوایی از سوریه به ایران ارسال شده و از آنجا ابتدا به عراق و سپس به سمت سودان ارسال شد. کشتی حامل این موشک‌ها پس از ورود به آبهای بین‌المللی احتمالا از طریق مصر قصد ارسال موشکها به غزه را داشته است.
به گفته مقامات رژیم صهیونیستی خدمه این کشتی از کشورهای مختلف بوده و خبری مبنی بر اینکه آنها از محموله کشتی خبر داشته یا خیر منتشر نشده است.


23231

کد N164563

وبگردی