آفتاب

ادامه اعتراضات مخالفان دولت تایلند و کشاورزان

ادامه اعتراضات مخالفان دولت تایلند و کشاورزان

در حالی که کشاورزان شالی‌کار تایلند در بانکوک تجمع کرده و خواستار پرداخت پول محصول برنج خود از سوی دولت هستند، چند صد معترض ضد دولتی نیز در مقابل مقرهای حزب حاکم تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که تلاش‌های سیاسی برای سرنگونی دولت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند در پنجمین ماه خود به سر می‌برد، سوتپ تائوگسوبان، رهبر اپوزیسیون تایلند بسیاری از محل‌های اعتراض را تعطیل کرد. از سوی دیگر قابل ذکر است که تعداد حامیان مخالفان و شرکت کنندگان در تظاهرات کاهش قابل توجهی را شاهد بوده است.

از سوی دیگر، دولت تایلند با کشاورزانی که وفادارترین حامی آن است نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. این کشاورزان براساس طرح سوبسید برنج، خواستار دریافت هزینه محصولات خود از دولت هستند.

این در حالی است که بانک مرکزی تایلند که این طرح را مدیریت می‌کند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تا هفته آینده مبالغ را پرداخت خواهد کرد اما جمع این مبالغ کشاورزانی را که هفته‌ها در وزارت تجارت تظاهرات کرده‌اند، راضی نکرد.

این در حالی است که حدود 300 عضو یک گروه دانشجویی امروز (چهارشنبه) به مقر حزب حاکم "پوتای" رفته و با توجه به سخنان مبهم جدایی‌طلبی، بنری با عنون "دست از تلاش برای جدا کردن تایلند بردارید" را روی ساختمان آن نصب کردند.

دولت تایلند روز سه‌شنبه اعلام کرد که در صورت عدم پایان خشونت‌ها وضعیت اضطراری 60 روزه‌ای که از 21 ژانویه اعلام شده بود، تمدید خواهد شد. اما در حال حاضر تمرکز مخالفان از اعتراضات خیابانی به سوی تلاش‌های قضایی متوجه شده است و کمیسیون ضد فساد تایلند یک اتهام به دلیل ترک وظیفه علیه یینگلاک مطرح کرده است. وی تا 14 مارس فرصت خواهد داشت تا از خود دفاع کند و در صورت ثابت شدن این اتهام وی به کناره گیری از قدرت مجبور خواهد شد.

در همین راستا روز سه‌شنبه یک نارنجک به ساختمان این کمیسیون پرتاب شد که تلفاتی در بر نداشت.

انتهای پیام

کد N164336

وبگردی