آفتاب

تاکید معاون نخست‌وزیر روسیه بر همکاری‌های منطقه‌یی ایران و روسیه

تاکید معاون نخست‌وزیر روسیه بر همکاری‌های منطقه‌یی ایران و روسیه

به منظور آشنایی و تبادل نظر درباره آخرین همکاری‌های دو و چندجانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، دکتر مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با دیمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش روابط دو کشور در شرایط کنونی، به رویدادهای مهم منطقه از جمله مباحث مربوط به اوکراین، افغانستان و دیگر مسائل موجود پرداخت و از نقش منفی برخی قدرت‌ها در افزایش تنش و ناآرامی در قبال این تحولات سخن گفت و خواستار هوشیاری در برابر توطئه‌های غرب شد.

او اوضاع خاورمیانه را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: ایران تنها کشور با ثبات در منطقه متلاطم خاورمیانه است، بنابراین همکاری تهران و مسکو بسیار حائز اهمیت است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز روند کاری خود از زمان ورود به فدراسیون روسیه را بسیار فشرده و پرثمر خواند و از رویکرد مثبت طرف روس تشکر کرد.

سنایی هم‌چنین با اشاره به عزم و اراده مقامات عالی دو کشور درجهت بسط مناسبات دوجانبه، اظهارات پوتین، رییس‌جمهوری روسیه درباره ورود روابط به فصل جدید را بسیار مهم خواند.

ایشان هم‌چنین از دیدگاه مثبت راگوزین نسبت به مسائل دوجانبه نیز قدردانی و با اشاره به اهم همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی، خواستار ادامه مساعدت‌ها و کمک‌های وی برای بسط و توسعه آن شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، هم‌چنین ابراز طمینان کرد که با توجه به فضای دوستانه و مودت‌آمیز میان دو کشور و با تلاش دو طرف، روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو همسایه دیرینه بیش از پیش گسترش یابد.

مهندس امیری‌نیا، رییس مرکز فن‌آوری‌های ریاست جمهوری ایران نیز در این دیدار حضور داشت و گزارشی از پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در ایران و همکاری‌های دو کشور در زمینه فن‌آوری، ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N164326

وبگردی