آفتاب

چرا رانندگان ایرانی در عراق بازداشت شدند؟

چرا رانندگان ایرانی در عراق بازداشت شدند؟

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ضمن تشریح دلایل بازداشت رانندگان ایرانی در کردستان عراق بر لزوم پیگیری وضعیت و آزادی اتباع ایرانی از سوی وزارت امور خارجه تأکید کرد.
وحید احمدی با اشاره به بازداشت حدود 30 نفر از اتباع ایرانی در اقلیم کردستان عراق، گفت: در حدود یک ماه قبل رانندگان تانکرهای سوخت برای انتقال این محصول به صورت قانونی از مرز ایران به کردستان عراق رفتند، اما به علت مشکلات قانونی در گذرنامه‌هایشان بازداشت شدند.
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در تشریح علت بازداشت اتباع ایرانی در کردستان عراق، گفت: رانندگان ایرانی با اسناد و مدارک‌ معتبر و قانونی محموله‌های سوخت را از ایران به این منطقه انتقال دادند، اما به‌علت ترافیک در تخلیه بار، رانندگان ترجیح دادند که در حین تخلیه بار به مرزهای ایران بازگردند، این در حالی است که روادید این رانندگان تنها برای یک بار رفت و برگشت بوده و بازگشت دوباره آن‌ها غیرقانونی بوده است.
او گفت: رانندگان ایرانی پس از تخلیه بار در منطقه ای از کردستان عراق، در راه بازگشت از سوی نیروهای امنیتی این منطقه به علت ورود غیرقانونی بازداشت شده‌اند.
احمدی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیر‌ی‌های انجام شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای آزادی اتباع بازداشت شده در کردستان عراق گفت: در چند وقت اخیر اعضای این کمیسیون به‌ویژه علاء الدین بروجردی طی تماس‌هایی با مسئولان وزارت امور خارجه خواستار پیگیری وضعیت این افراد شده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس بر لزوم تلاش و پیگیری از سوی مسئولان وزارت امور خارجه برای آزادی اتباع ایرانی تأکید کرد و گفت: امیدوارم هر چه سریع‌تر این افراد از بازداشت آزاد شوند.
45231

کد N164043

وبگردی