آفتاب

کاهش محبوبیت دولت آلمان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا

کاهش محبوبیت دولت آلمان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا

تهران-ایرنا-یافته های نظرسنجی موسسه افکارسنجی ˈفورساˈ روز چهارشنبه نشان داد رضایت مندی رای دهندگان آلمانی از دولت ائتلافی این کشور در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا به شدت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ˈلوکالˈ آلمان یافته های نظرسنجی یاد شده در بحبوحه درگیری های داخل حزبی دولت ائتلافی آلمان نشان داد: رای دهندگان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا احزاب کوچک تر را به دولت ائتلافی حزب حاکم ترجیح می دهند.

یافته های این نظرسنجی که به سفارش نشریه آلمانی ˈاسترنˈ و شبکه خبری ˈآر تی الˈ انجام داده شده، نشان می دهد میزان محبوبیت دولت ائتلافی ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان که از ائتلاف احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، اتحادیه سوسیال مسیحی باواریا و حزب سوسیال دموکرات تشکیل شده در داخل آلمان، 5 درصد کاهش یافته و از 67.2 درصد به 62 درصد رسیده است.

ˈمانفرد گولنرˈمدیر اجرایی موسسه افکارسنجی آلمانی ˈفورساˈ می گوید: بسیاری از پرسش شوندگان ازعملکرد دولت ائتلافی مرکل ناراضی هستند؛ زیرا با درگیری های داخل حزبی و کشمش های فراوانی همراه بوده است.

براساس این نظرسنجی، 40 درصد از رای دهندگان در انتخابات آتی پارلمان اروپا به دو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، اتحادیه سوسیال مسیحی باواریا رای می دهند که نسبت به نظرسنجی هفته گذشته کاهش داشته است و 22 درصد به حزب سوسیال دموکرات که کمترین میزان رای این حزب است.

درهمین حال بخت احزاب کوچک تر از نارضایتی از دولت قدرت گرفته است، حزب سبز آلمان اکنون از حمایت 10 درصد رای دهندگان برخوردار است که نسبت به نظرسنجی ماه سپتامبر(شهریور/مهر) افزایش 3 درصدی را نشان می دهد. حزب چپ تندرو ˈلینکˈ نیز با حمایت 11درصدی روبرو است.

در انتخابات آتی پارلمان اروپا همه چشم ها به حزب ˈآلترناتیو آلمانˈ دوخته شده است که سال گذشته به دلیل کمبود 5 درصدی آرا نتوانست وارد پارلمان شود و اکنون 6 درصد از رای دهنده ها از آن حمایت می کنند.

انتخابات پارلمان اروپا بر اساس تصمیم شورای اتحادیه اروپا بین 22 تا 24 ماه مه سال جاری (2 تا 4 خرداد) در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار می شود.

این هشتمین دوره انتخابات پارلمان اروپا بعد از برگزاری اولین دوره در سال 1979 است. رای دهندگان باید751 نماینده را در انتخابات بر گزینند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N163995

وبگردی