آفتاب
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

هیچ نهادی بدون بازسازی نیروهایش نمی‌تواند ادامه حیات دهد

هیچ نهادی بدون بازسازی نیروهایش نمی‌تواند ادامه حیات دهد

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور حیات این ستاد را در گرو بازسازی ساختار نیروی انسانی ستادها دانست.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور حیات این ستاد را در گرو بازسازی ساختار نیروی انسانی ستادها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گرهمایی مدیران اقامه نماز استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: هیچ ارگان و نهادی بدون بازسازی نیروهای خود نمی‌تواند به حیاتش ادامه دهد و باید به این مساله توجه جدی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که «بازسازی نیروهای ستاد به معنای نادیده گرفتن نیروها نیست» ادامه داد: ارزیابی نیروهای ستادهای استانی آغاز شده و مسؤولان باید مصلحت نماز و ستاد را به دیگر امور ترجیح دهند.

کلباسی با اشاره به این‌که «بازسازی نیروها به معنی تغییر نیست» گفت: باید توان واقعی نیروها را بسنجیم و با ساماندهی، آموزش و تقویت به دنبال ارتقا عملکرد نیروها باشیم.

وی با تاکید بر این‌که «حیات ستاد به بازسازی نیروها وابسته بوده و این امر گریزناپذیر است» افزود: ابتدا آموزش نیروها در اولویت است تا از این طریق نیروها خود را ارتقا دهند اما در صورتی که با این امر به هدف خود نرسیدیم باید تغییر ایجاد کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: مدیران استان‌ها در ارزیابی‌ها از چیزی فروگذار نکرده و آنچه که واقعیت است را انعکاس دهند، اگر پایه این امر درست نباشد نمی‌توان نتیجه درستی از این امر داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که «توسعه یاوران نماز در جامعه و نهادینه کردن امر دعوت به نماز از برنامه‌های جدی ستاد اقامه نماز کشور است» اعلام کرد: نباید به روزمرگی دچار شده و تنها به فعالیت‌های ترویج نماز با مشارکت دستگاه‌ها اکتفا کنیم، یاوران نماز می‌توانند ارتباط بهتری با بدنه جامعه در زمینه دعوت به نماز داشته باشند.

کلباسی با طرح این پرسش که چرا با گذشت چندین سال از انقلاب ستاد در امر دعوت به نماز موفق نبوده است؟ گفت: هنوز انگیزه برای نماز و ترویج آن در بدنه جامعه نهادینه نشده و خود مردم به صورت خودجوش و بدون توجه به کمک و همکاری دستگاه‌ها در این زمینه عملکرد بهتری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ستاد اقامه نماز خود را درگیر کارهای روزمره و دستگاهی کرده و 50 درصد راه و هدف خود را گم کرده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که «طرح یاوران نماز از سال آینده به طور جدی در سطح کشور اجرایی خواهد شد» گفت: باید جمعی از بطن جامعه را برای انگیزه دار کردن مردم برای ترویج و جذب به نماز فعال کنیم تا از طریق سطح به سطح یا پایین به بالا نماز را ترویج کنیم.

وی از مدیران ستادهای استانی خواست تا در هزینه اضافی مسائل اداری صرفه جویی صورت گیرد.

وی از برخی استانها که هنوز سیستم اتوماسیون جدید را راه اندازی نکرده‌اند، انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر برخی ستادها در استان‌ها به صورت پستی نامه خود را به مرکز ارسال می‌کنند و این امر علاوه بر هزینه‌های اضافی موجب دیر رسیدن و هرگز نرسیدن نامه می‌شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور همچنین از مدیران استان خواست تا برنامه‌های کم اثر را حذف و برنامه‌های پر اثر را تقویت کنند.

وی تخصصی کردن امر ترویج نماز را از دیگر برنامه‌های سال آینده ستاد برشمرد و گفت: اقداماتی در این زمینه در استان قم شروع شده اما کافی نیست، باید از روش‌های علمی، دانش بنیان و نوین در امر تورویج نماز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم موارد مورد نیاز مردم را آنطور که آنان می‌خواهند ارائه دهیم، مردم امری را به صورت تخصصی و درست ارائه شود می‌پذیرند و باید از این پتانسیل به درستی بهره بگیریم.

کلباسی اظهار کرد: هر کتابی که در حوزه ستاد اقامه نماز منتشر می‌شود 10 جلد به استان‌ها ارسال می‌شود تا برای تبلیغ نماز در اختیار جامعه هدف قرار دهند، مدیران این کتاب‌ها را به عنوان جایزه در نظر نگیرند و آنها را به منظور ترویج نماز در اختیار جامعه هدف قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید بستری در ستادهای استانی فراهم شود تا مراجعان از پتانسیل آثار ستاد که پیشانی عملکردی ستاد محسوب می‌شود، به راحتی بهره مند شوند.

کلباسی از راه اندازی چند سایت جدید در حوزه نماز خبر داد و گفت: لازمه فعالیت مناسب این سایت‌ها ارتباط مدیران با آنهاست، عرصه مجازی عرصه‌ای است که چشم ستاد باید به آن باز باشد.

انتهای پیام

کد N163945

وبگردی