آفتاب

سرکنسول ایران: شرکت های ترکیه در پی سرمایه گذاری در ایران هستند

سرکنسول ایران: شرکت های ترکیه در پی سرمایه گذاری در ایران هستند

آنکارا - ایرنا - ˈمحسن مرتضایی فرˈ سرکنسول ایران در استانبول، از تمایل شرکت های ترکیه ای برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

مرتضایی فر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این مطلب گفت: در پی انتخاب ˈحسن روحانیˈ به عنوان رییس جمهوری ایران و گفت وگوهای ایران و ˈگروه 1+5 ˈ، ما اکنون شاهد تمایل شرکت های ترکیه ای برای سرمایه گذاری در ایران هستیم .

سرکنسول ایران در استانبول سه عامل را موجب ترغیب شرکت ها و سرمایه گذاران ترک برای سرمایه گذاری در ایران نام برد و افزود: لغو برخی از تحریم ها و حضور هیات های اقتصادی اروپایی از جمله آلمان ، فرانسه ، هلند و ایتالیا در ایران سبب شده که سرمایه گذاران ترکیه ای نیز به تکاپو افتاده و خواستار سرمایه گذاری در ایران شوند.

وی اضافه کرد: همچنین سفر ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به تهران و امضای موافقنامه های همکاری های اقتصادی از جمله ˈتعرفه ترجیحیˈ، زمینه ساز گسترش تبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه شده است.

او گفت: سخنان رییس جمهوری ایران در اجلاس ˈداووسˈ سوییس و دعوت وی از بازرگانان و تجار برای سرمایه گذاری در ایران از دیگر دلایل تمایل شرکت ها و بازرگانان ترکیه ای برای سرمایه گذاری در ایران است.

وی به برگزاری دو نشست بین تجار و بازرگانان ایرانی و ترکیه ای در طول شش ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این نشستها، دو طرف در خصوص چگونگی گسترش همکاری های تجاری به تبادل نظر پرداخته و به نتایج مطلوبی نیز دست یافته اند، ضمن اینکه بزودی گروهی از تجار استانبول به تهران می روند و با همتایان ایرانی خود در خصوص مباحث اقتصادی به گفت وگو خواهند پرداخت.

خاورم ** 230**1651
کد N163914

وبگردی