آفتاب

ارتش کره شمالی آزمایش موشکها رابخشی ازتمرینهای نظامی عادی خواند

ارتش کره شمالی آزمایش موشکها رابخشی ازتمرینهای نظامی عادی خواند

تهران- ایرنا ارتش کره شمالی چهارشنبه با رد انتقاد آمریکا و کره جنوبی از شلیک آزمایشی چند موشک و راکت اعلام کرد این اقدام بخشی از تمرینهای نظامی عادی این کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، یک سخنگوی ارتش خلق کره شمالی طی بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد این آزمایش هیچ مقرراتی را نقض نکرده و فقط به عنوان بخشی از تمرینهای نظامی عادی کشور صورت گرفته است.

این سخنگو گفت که تمامی این موشکها و راکتها با بردهای مختلف بین 55 تا 500 کیلومتر، طبق روند برنامه ریزی شده و بدون هیچگونه خطایی انجام شد.

این سخنگو با رد انتقادهای آمریکا و کره جنوبی افزود: این آزمایشها هیچ خللی به صلح یا ثبات منطقه ای وارد نکرده است ولی آمریکا و پیروان آن با خصومتهایی که نسبت به کشور ما دارند، از آغاز این تمرینها تاکنون شروع به انتقاد و نکوهش کرده اند.

در این بیانیه آمده است: تحریکات واقعی ازجانب خود این کشورها و زمانی است که رزمایشهای مشترک آنان از تاریخ 24 فوریه (5اسفند) به منظور نمایش اقدامهای تهاجم آمیز آغاز می شود.

براساس این گزارش، پرتاب موشکها ی کوتاه برد کره شمالی در پی آغاز رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی با آمریکا و درحالی صورت گرفته است که کره شمالی بارها خواستار لغو این رزمایشها شده و این اقدام را تهدیدی علیه ثبات و امنیت شبه جزیره کره عنوان کرده است.

آساق 1450**1577
کد N163911

وبگردی