آفتاب
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

متاسفانه در امر ترویج نماز، اداری عمل می‌شود

متاسفانه در امر ترویج نماز، اداری عمل می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مدیران ستاد نماز، میزهای خود را رها کرده و از فعالیت اداری در این حوزه بپرهیزند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مدیران ستاد نماز، میزهای خود را رها کرده و از فعالیت اداری در این حوزه بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در گرهمایی مدیران اقامه نماز استان‌های سراسر کشور خطاب به مدیران گفت: مدیران ستادهای استانی باید از پشت میز خود به دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها بروند، اگر امروز با مشکل پشت میز نشینی روبرو هستیم بخاطر این است که مدیران ستاد از نهضت سواد آموزی وارد این عرصه شده و هنوز سیستم اداری خود را حفظ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ترویج نماز اداری عمل می‌کنیم و باید از این اوضاع خارج شویم.

وی افزود: در حال حاضر شش هزار مهندس در عسلویه و 10 هزار طلبه در پردیسان قم زندگی می‌کنند ولی ستاد نماز در این مناطق حضور ندارد که نشان از ضعف ماست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اعلام کرد: به جای اینکه تمامی ساعات روز را در پشت میز سپری کنیم باید به مدارس و دانشگاه‌ها رفته و امر نماز را ترویج کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه نمی‌دانم چرا اینقدر در کارها شُل هستیم، از این رو زمانی به این فکر بودم که مکتبی تحت عنوان مکتب شُلیسم در کشور راه اندازی کنم.

وی افزود: در این بین دنبال قائم مقام بودم که متوجه شدم تمامی شما می‌توانید قائم مقام این مکتب باشید.

قرائتی یادآور شد: نزدیک به چندین کتاب در سالجاری توسط ستاد اقامه نماز به چاپ رسیده ولی مشکل این است که خود مدیران ستادها این کتب را مطالعه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران ستادهای استانی باید سالانه یک طرح نو در زمینه ترویج نماز ارئه دهند که متاسفانه در این حوزه چیزی ندیده‌ام.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این‌که «در قرآن زکات و نماز چندین بار کنار هم آورده شده است» گفت: متاسفانه سهم اندکی از زکات کشور به امر نماز تخصیص می‌یابد که این امر باید توسط مدیران ستادهای استانی در استان‌ها پیگیری شود.

وی با بیان این‌که «فضا برای کار بیش از اینها وجود دارد» خاطرنشان کرد: وقتی به استان‌ها سفر می‌کنم به دنبال دیدار با استاندار نیستم ولی برنامه‌ها به گونه‌ای است که به دنبال کارهای اصالت القیافه و اصالت الاسمیه هستیم. دیدار و صحبت با جوانان و مردم را به دیدار با استاندار ترجیح می‌دهم.

قرائتی اعلام کرد: باید تریبون تشکر و توبیخ را با هم در نظر بگیریم اما تنها به تریبون تشکر اکتفا می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N163866

وبگردی