آفتاب

روسیه: اتحادیه اروپا در حال حاضر برنامه‌ای برای تحریم روسیه ندارد

روسیه: اتحادیه اروپا در حال حاضر برنامه‌ای برای تحریم روسیه ندارد

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعمال تحریم علیه روسیه به خاطر رخدادهای اخیر در اوکراین ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل خواستار خروج سریع سربازان روس از پایگاه‌های منطقه کریمه شدند. این سربازان تحت قرارداد میان مسکو و اوکراین در این منطقه مستقر هستند.

اگر چه سخنان و اظهارنظرهای مطرح شده در این نشست تند و گزنده بود اما آنچنان که باید مقام‌های حاضر در این نشست علیه روسیه و اقدامات این کشور در اوکراین موضع سختی نداشتند و حرفی از اعمال تحریم علیه روسیه به میان نیامد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هشدار دادند، در صورت عدم انجام اقدامات برای کاهش تنش‌ها از جانب روسیه، اتحادیه اروپا بایستی درباره پیامدها و نتایج روابط دو جانبه میان این اتحادیه و مسکو تصمیم‌گیری کند. این اقدامات شامل تعلیق مذاکرات برای صدور ویزا و سایر اقدامات خواهد بود.

ولادیمیر چیژوف، فرستاده روسیه در اتحادیه اروپا گفت: تحریم‌ها تنها بایستی از جانب شورای امنیت سازمان ملل اعمال شود و هر چیز دیگری یک اقدام محدودکننده یک طرفه است و چنین اقدامی از جانب اتحادیه اروپا در حال حاضر در دستور کار نیست.

وی افزود: هیچ اشاره‌ای به تحریم کامل روسیه از سوی اتحادیه اروپا نشده است اما مذاکرات میان مسکو و بروکسل درباره صدور ویزا از جانب اتحادیه اروپا بلوکه و متوقف شده است.

انتهای پیام

کد N163816

وبگردی