آفتاب

مذاکرات کارشناسی 1+5 و ایران 13:30 آغاز می‌شود

مذاکرات کارشناسی 1+5 و ایران 13:30 آغاز می‌شود

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 ساعت 11 به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) در مقر سازمان ملل در وین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس توافق ایران و 1+5 در مذاکرات اخیر در وین قرار شده است تیم‌های کارشناسی دو طرف در چارچوب دستور کار و چارچوب به دست‌ آمده برای مذاکرات آینده با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه روز سه‌شنبه اعلام کرد که دستور کار این دور از مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 موضوع غنی‌سازی و راکتور تحقیقاتی 40 مگاواتی اراک است.

همچنین وی اعلام کرد که در این دور از مذاکرات کارشناسی متخصصان و کارشناسان مربوطه هسته‌ای حضور دارند.

بنابر این گزارش، سه تن از کارشناسان سازمان انرژی اتمی، تیم کارشناسی ایران را به سرپرستی حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده همراهی می‌کنند.

مذاکرات کارشناسی از روز چهارشنبه آغاز و تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

این مذاکرات همزمان با نشست شورای حکام که اولین نشست خود در سال 2014 را برگزار می‌کند انجام می‌شود و موضوع ایران از عصر روز سه‌شنبه در دستور کار شورا قرار گرفته است.

جنبش غیرمتعهدها هم در بیانیه‌ای از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و نیز همکاری ایران با آژانس و حل و فصل موضوع از طریق مسالمت‌آمیز و اجرای توافق ژنو حمایت کرده است.

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، بیست و هفتم تا بیست و نهم اسفندماه به سرپرستی کاترین اشتون و محمدجواد ظریف برگزار شود.

انتهای پیام

کد N163716

وبگردی