آفتاب

مرکل و اوباما بر اشتراک نظر درمورد اوکراین تاکید کردند

مرکل و اوباما بر اشتراک نظر درمورد اوکراین تاکید کردند

برلین - ایرنا - آنگلا مرکل و باراک اوباما در دومین تماس تلفنی خود طی دو روز گذشته با هدف بررسی اوضاع و تحولات اخیر در اوکراین، بر اشتراک نظر و همکاری دو کشور در مقابله با مواضع روسیه در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه در بیانیه ای با اعلام خبر دومین تماس تلفنی آنگلا مرکل صدراعظم این کشور با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا درمورد اوکراین، خاطرنشان کرد: دو کشور وضعیت اوکراین را همچنان نگران کننده می دانند و برای رسیدن به مواضع مشترک در تلاش برای پایان دادن به بحران این کشور اتفاق نظر دارند.

به گفته اشتفن زایبرت صدراعظم آلمان و رییس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی که در آخرین ساعات شب گذشته انجام شده است، توافق کردند که سیاست های خود را درمورد تحولات این کشور و همچنین مواضع روسیه درمورد شبه جزیره کریمه هماهنگ کنند.

درهمین رابطه، وزیر امور خارجه آلمان نیز روز چهارشنبه در مصاحبه ای با روزنامه راینیشن پست چاپ دوسلدورف،به صورت محتاطانه ای ابراز خوشبینی کرد که مناقشه بین روسیه و اوکراین قابل حل باشد.

فرانک والتر اشتاین مایر خاطرنشان کرد: فرصت کوچکی وجود دارد که بتوان با در دستور کار قرار دادن یک روند سیاسی بین المللی از تشدید اوضاع بین روسیه و اوکراین بر سر منطقه کریمه، جلوگیری کرد.

وی در عین حال نسبت به تبعات خطرناک ادامه تنش ها در اوکراین هشدار داده و افزود: ما با محدودیت زمانی مواجه هستیم و این خطر وجود دارد که شکاف جدیدی در اروپا ایجاد شود.

اشتاین مایر با بیان اینکه هر چقدر این بحران طولانی تر شود به همان نسبت حل آن نیز سخت تر خواهد شد، تصریح کرد: امیدوارم که همه طرفینی که در مذاکرات دخیل هستند نسبت به مسئولیت خود واقف باشند.

اروپام** 2051** 1701** 1337
کد N163705

وبگردی