آفتاب

نشست های پارلمان لیبی به هتلی پنج ستاره در طرابلس منتقل شد

نشست های پارلمان لیبی به هتلی پنج ستاره در طرابلس منتقل شد

تهران – ایرنا – نشست های پارلمان لیبی به هتلی پنج ستاره در پایتخت این کشور منتقل شد، این جا به جایی به دنبال حمله دوروز پیش مهاجمان ناشناس به ساختمان پارلمان صورت گرفت.

روزنامه ˈعرب نیوزˈ چاپ عربستان سعودی به نقل از خبرگزاری ˈآسوشیتد پرسˈ گزارش داد، پارلمان لیبی از روز دوشنبه، یعنی یک روز پس از حمله مهاجمان نقابدار به ساختمان این مجمع، به هتلی پنج ستاره منتقل شد.

روز دوشنبه ˈحسین الانصاریˈ قانونگذار لیبیایی به این خبرگزاری گفت نشست های پارلمان از این پس در هتلی پنج ستاره در مرکز شهر طرابلس پایتخت لیبی برگزار خواهد شد.

در خشونت های روز یکشنبه دهها معترض وارد صحن پارلمان لیبی شدند و ضمن شلیک گلوله و پرتاب سنگ و بطری به سوی اعضای آن، مبلمان این مکان، از جمله صندلی رییس را به آتش کشیدند. طی این حمله یک نیروی محافظ کشته و شش عضو این پارلمان زخمی شدند.

ˈنوری ابو سهمینˈ رئیس پارلمان روز یکشنبه طی بیانیه ای که از تلویزیون این کشور منتشر شد حمله مذکور را محکوم کرد.

وی بدون ذکر نام گروه یا حزبی خاص، علیه هر گونه سوء استفاده از جوانان و تجهیز آنان با اسلحه به منظور ˈاقدام علیه اساس مشروعیتˈ دولت لیبی هشدار داد.

اخیرا تنش میان فراکسیون های بزرگ سیاسی لیبی که هر یک تحت حمایت گروه هایی از شبه نظامیان قرار دارند، باعث داغ تر شدن مسائل سیاسی این کشور شده است.

پنجشنبه گذشته نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امنیتی در بنغازی گفت: افراد مسلح در حالی که نقاب به چهر داشتند به ساختمان وزارت دفاع در منطقه قاریونس حمله کردند.

وی افزود: مهاجمان طبقه اول این ساختمان را آتش زدند که فقط خسارت های مالی ببار آمد و تلفات جانی به همراه نداشت.

براساس اعلام رسانه ها، بامداد روز چهارشنبه گذشته نیز دو نیروی پلیس بر اثر حمله افراد مسلح در بنغازی به قتل رسیدند.

بسیاری از معترضان پس از اتمام دوره فعالیت این پارلمان در 7 فوریه (18 بهمن) خواستار انحلال این نهاد قانونگذاری شدند.

خاورم**9156 *1446
کد N163526

وبگردی