آفتاب

وزیر خارجه ترکیه: روابط آنکارا و مسکو بحرانی نخواهد شد

وزیر خارجه ترکیه: روابط آنکارا و مسکو بحرانی نخواهد شد

آنکارا - ایرنا - وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: از ˈتاتارهای کریمهˈ حمایت می کنیم، ولی اجازه نمی دهیم این مساله موجب بروز بحران در روابط آنکارا و مسکو شود.

به گزارش ایرنا ، ˈاحمد داود اوغلوˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با روزنامه ˈاستارˈ چاپ ترکیه با بیان این مطلب افزود: شاید برخی قدرت ها تلاش کنند بحران کنونی اوکراین و کریمه را تبدیل به بحرانی میان ترکیه و روسیه کنند، اما کریمه فقط مساله اوکراین است.

وی هشدار داد: تبدیل بحران کریمه به بحرانی میان ترکیه و روسیه، موجب خواهد شد که این بحران از روند عادی خارج شود.

داود اوغلو گفت: ما با روسیه روابط مستحکمی داریم ، اگر لازم شود به مسکو خواهم رفت و نه تنها درباره کریمه، بلکه برای حل اختلافات روسیه و اوکراین نیز تلاش خواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: مایلم تاتارها در کریمه در صلح زندگی کنند و به عنوان جزیی از جامعه این شبه جزیره، رشد و جایگاه خود را تقویت کنند.

داوداوغلو گفت: ما آلت دست توطئه های بین المللی نخواهیم شد و هیچگاه گامی بر نخواهیم داشت که آینده تاتارهای کریمه را تباه کند.

وی تصریح کرد: ترکیه عضو ناتو است و به مذاکرات عضویت نهایی در اتحادیه اروپا نیز ادامه می دهد، اما همزمان عضو ناظر ˈسازمان شانگهایˈ است و با روسیه نیز روابط بسیار خوبی برقرار کرده و اکنون روسیه دومین شریک تجاری ترکیه است.

خاورم ** 2010** 230**1651
کد N163475

وبگردی