آفتاب

رژیم صهیونیستی درصدد اخراج نمایندگان عرب از مجلس این رژیم است

رژیم صهیونیستی درصدد اخراج نمایندگان عرب از مجلس این رژیم است

تهران - ایرنا - ˈاویگدور لیبرمنˈ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بهره برداری از تصمیم اخیر مصر مبنی بر ممنوعیت حضور و فعالیت نیروهای ˈحماسˈ در این کشور، اعلام کرد که در نظر دارد برای اخراج نمایندگان عرب از مجلس این رژیم (کنیست) اقدام کند.

روزنامه ˈالقدس العربیˈ به نقل از نشریه ˈجروزالم پستˈ چاپ فلسطین اشغالی گزارش داد که لیبرمن در صفحه شخصی خود در اینترنت، ضمن اشاره به تصمیم یک دادگاه مصری در خصوص تحریم فعالیت های حماس، افزود: اما ما در کنیست هنوز شاهد حضور کسانی هستیم که نماینده این جنبش هستند، هر چند طرفداران حزب ˈاسرائیل خانه ماستˈ به تلاش برای تحریم نمایندگان فلسطینی در کنیست ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس) در مصر مقری ندارد، اما ˈموسی ابو مرزوقˈ عضو دفتر سیاسی این جنبش پس از خروج از سوریه که متعاقب تشدید بحران این کشور صورت گرفت، هم اکنون در مصر اقامت دارد.

القدس العربی اضافه کرد: هنوز مشخص نیست مقامات قاهره تصمیم دادگاه را اجرا خواهند کرد و در صورت اجرای آن، ابومرزوق هم شامل آن خواهد شد و یا خیر.

جنبش حماس با ابراز تعجب از اقدام دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که آنچه انتظار می رفت و ما به آن امید داشتیم، حمایت امت عربی از مقاومت فلسطین بود نه محاکمه آن .

حماس تاکید کرد که این جنبش فقط رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار داده و در صدد آزادی فلسطین اشغالی از چنگال صهیونیست ها است و قراردادن نام این جنبش در ˈفهرست سیاهˈ، به مثابه اقدامی علیه مقاومت شجاعانه مردم فلسطین است.

ˈعزت رشقˈ عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تصمیم دادگاه مصر در خصوص تحریم فعالیت های این جنبش را محکوم کرد و در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: این یک تصمیم سیاسی است که مردم فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها را هدف قرار داده است.

وی افزود: موافقت دستگاه قضایی مصر با بررسی طرح اعلام حماس به عنوان یک سازمان تروریستی در واقع خدمت رسانی رایگان به رژیم صهیونیستی است، رژیمی که در کمین مردم فلسطین، امت عرب و جهان اسلام نشسته است.

به گزارش پایگاه خبری مصری ˈ الیوم السابعˈ، مقامات قضایی مصر ادعا کرده اند که حماس در اعمال تروریستی در مصر شرکت داشته، به زندان ها حمله کرده و همراه با نیروهای ˈاخوان المسلمینˈ در زمان انقلاب 25 ژانویه، شماری از افسران پلیس مصر را به قتل رسانده است .

مترجمام** 1453**1651
کد N163421

وبگردی