آفتاب

نماینده تبریز:بی‌توجهی به خصوصی‌سازی شکستی دیگر برای اقتصاد کشور است

نماینده تبریز:بی‌توجهی به خصوصی‌سازی شکستی دیگر برای اقتصاد کشور است

نماینده مردم تبریز، آذرشهرو اسکو در مجلس گفت: خصوصی سازی رویکرد مجددی به سیستم بازار جهت جبران پیامدهای ناشی از شکست دولت در فعالیت‌های اقتصادی است که بدون تردید هرگونه بی‌توجهی، شکست دیگری را در اقتصاد به بار می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد اسماعیل سعیدی در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران اظهار کرد: سیاست خصوصی سازی با هدف ارتقای کارایی فعالیت ها، تخصیص منابع و گسترش مشارکت های مردمی در بخش های مختلف تولیدی و تجاری از جمله سیاست‌های برنامه‌های توسعه است .

وی افزود: با وجود اینکه بخش خصوصی با چالش هایی مواجه بوده ولی باید با حل کردن مشکلات این بخش تلاش شود مشکلات ساختاری هم در کنار آن با کمک مسئولان استانی و کشوری رفع شود.

سعیدی گفت: افزایش رقابت و بهبود کارایی در مدیریت و عملیات مؤسسات اقتصادی،کاهش نقش مستقیم دولت در فعالیت‌های اقتصادی، تقلیل هزینه‌های بودجه‌ای دولت ناشی از پرداخت یارانه و هزینه‌های سرمایه‌ای، توسعه بازارهای سرمایه‌ داخلی و دستیابی به سرمایه، تکنولوژی روز مهم‌ترین اهداف خصوصی سازی است که بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N163410

وبگردی