آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

آمریکا و غرب حیات خود را در ناامنی می‌دانند

آمریکا و غرب حیات خود را در ناامنی می‌دانند

یک مرجع تقلید گفت: غرب و آمریکا حیات خود را در ناامنی می‌دانند تا بتوانند سلاح‌های خود را بفروشند و سرمایه ملت‌ها را غارت کنند.

یک مرجع تقلید گفت: غرب و آمریکا حیات خود را در ناامنی می‌دانند تا بتوانند سلاح‌های خود را بفروشند و سرمایه ملت‌ها را غارت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی گفت: برخی هنوز گویا ماهیت آمریکا و غرب را نشناخته‌اند و شیفته آنها هستند در حالی که اگر به پرونده و عملکرد آنان نگاه کنند دست از شیفتگی برمی‌دارند.

وی تصریح کرد: آنها منطقه ما را نا امن کرده‌اند، در سوریه، مصر، عراق، پاکستان، بحرین و یمن جنگ و درگیری ایجاد کرده‌اند و حالا به اوکراین رسیده‌اند و ممکن است این کشمکش به یک جنگ جهانی تبدیل شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «آنها در آمریکای جنوبی و قاره آفریقا نیز ناامنی درست کرده‌اند» گفت: مسلمانان بی‌گناه در مقابل چشم افسران و سربازان غربی و فرانسوی از سوی مسیحیان متعصب کشته و آواره می‌شوند و آنها هم تماشا می‌کنند و صدایی از آنها در نمی‌آید.

این مفسر قرآن عنوان کرد: ما یک قاچاقچی مواد مخدر را اعدام می‌کنیم داد کنگره و مقامات آمریکا به آسمان می‌رود و می‌گویند حقوق بشر در ایران نقض شد، اما این همه کشتار با چراغ سبز آنها انجام می‌شود.

مکارم شیرازی افزود: متاسفانه با این کارنامه و پرونده سیاه هنوز برخی اینها را نمی‌شناسند؛ هر کجا نا امنی است غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها حضور دارند.

وی در ادامه از ترویج خرافات در برخی کتاب‌ها انتقاد کرد و گفت: اخیرا یک مشت کتاب‌هایی برای برآمدن حاجات منتشر و از فروش آنها درآمدی کسب می‌کنند، مردم مراقب باشند بسیاری از این کتاب‌ها مملو از خرافات است.

این مرجع تقلید افزود: در یکی از این کتاب‌ها که در نامه‌ای به ما منتقل کرده بودند آمده است که هر کس هفت روز روزه بگیرد و فلان آیه قرآن را فلان مقدار تکرار کند و فلان اذکار را بگوید روز هفتم فردی از در وارد می‌شود و کیسه‌ای در دست دارد که 15 سکه در آن است که هرچه مصرف کند تمام نمی‌شود.

مکارم شیرازی بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مسؤلان و مردم در برابر این گونه خرافات تاکید و تصریح کرد: باید مردم را توجه داد اگر دعا و توسل می‌خواهند به مفاتیح الجنان، مفاتیح نوین، زاد المعاد مرحوم علامه مجلسی و کتب و ادعیه معتبر مراجعه کنند، نه یک مشت کتب مملو از خرافات.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «باید جلوی خرافات گرفته شود» خاطرنشان کرد: کتب مشکوک باید برچیده شود و اصلا از سوی مسئولان و ارشاد اجازه چاپ و انتشار آنها داده نشود چراکه باعث بدبینی مردم به دین و مذهب می‌شود.

وی در بخش انتهایی سخنان خود با اشاره به روایتی از امام عسکری(ع) به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و گفت: مسئله تواضع در اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد، حضرت رسول(ص)، انبیا و اولیای الهی و بزرگان نمونه کامل تواضع بوده‌اند و ما باید از آنان الگو و درس بگیریم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «تواضع نقش قابل توجهی در ساختن انسان و جامعه دارد» تصریح کرد: جامعه متخلق به اخلاق رو به وحدت، همدلی و صمیمیت و از بین رفتن کینه‌ها می‌رود.

این مفسر قرآن با تاکید بر این‌که «تواضع نه تنها باعث کوچکی انسان نمی‌شود بلکه بر عظمت و شخصیت انسان می‌افزاید» گفت: اهل علم توجه داشته باشند و در همه احوال و شرایط تواضع و فروتنی خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

کد N163379

وبگردی