آفتاب
کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

تندرو‌ها به دنبال احیای حیات سیاسی خود هستند/هدف همه نقدها تخریب دولت نیست

تندرو‌ها به دنبال احیای حیات سیاسی خود هستند/هدف همه نقدها تخریب دولت نیست

ما باید تکلیفمان را با کسانی که نمی‌خواهند قانون را رعایت کنند و فعالیتهای سیاسیشان را در چارچوب قانون انجام دهند مشخص کنیم.

دبیر‌کل حزب سبز تندرو‌ها را فرصت‌طلبانی توصیف کرد که تحت عنوان اصولگرایی به دنبال احیای حیات سیاسی خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال ۹۲ هستند و سعی می‌کنند به عنوان تندرو یا افراطی‌گری و یا سهم‌خواهی مطالبی را مطرح کنند که درشان نمایندگان مجلس و جریان‌های اصولگرایی نیست.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تداوم تقابل بین دولت و بخشی از نمایندگان تندروی مجلس اظهار داشت: به نظر می‌رسد تقسیم جریان‌های سیاسی به افراطی یا غیر افراطی و کندرو یا تندرو از نظر سیاسی کار درستی نباشد، بلکه واقعیت این است که جریان‌هایی به اسم اصولگرایی یا اصلاح طلبی به دنبال منویات خود هستند تا بتوانند با اتکا به این تندروی‌ها جایگاه سیاسی خود را ارتقا دهند.

دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با بیان اینکه اینگونه سنگ اندازی‌ها و مخالفت کردن‌ها ریشه در تاریخ سیاسی ایران دارد، خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که با مخالفت کردن مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و به این ترتیب در راس جریان‌های سیاسی قرار خواهند گرفت.

وی‌ همچنین تاکید کرد: در جریانهای سیاسی که دارای اصالت هستند کندروی و تندروی معنی و مفهومی ندارد؛ چرا که این جریانات براساس اصول و مبانی مشخصی حرکت می‌کنند.

کنعانی‌مقدم تندرو‌ها را فرصت‌طلبانی توصیف کرد که تحت عنوان اصولگرایی به دنبال احیای حیات سیاسی خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال ۹۲ هستند و سعی می‌کنند به عنوان تندرو یا افراطی‌گری و یا سهم خواهی مطالبی را مطرح کنند که درشان نمایندگان مجلس و جریانهای اصولگرایی نیست.

وی افراط گرایی را آفتی برای جریان‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی دانست و تصریح کرد: ما باید تکلیفمان را با کسانی که نمی‌خواهند قانون را رعایت کنند و فعالیتهای سیاسیشان را در چارچوب قانون انجام دهند مشخص کنیم.

دبیرکل حزب سبز در ادامه افزود: من به تازگی مطلع شدم که جبهه پایداری بعد از مدت‌ها فعالیت سیاسی از زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد اکنون به فکر گرفتن مجوز از وزارت کشور برای ثبت حزبشان افتادند و حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور ممکن است یک حزب بتواند این همه مدت به صورت غیر قانونی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

کنعانی مقدم در خصوص موضوع انتقاد‌پذیری دولت با اشاره به مواضع دولت در مقابل برخی از انتقادات و به خصوص عذر‌خواهی ایشان درخصوص اجرای طرح سبد کالا به طور کلی دولت روحانی را نسبت به دولت‌های گذشته نقد پذیر‌تر دانست و خاطرنشان کرد: دولت براساس اصل امر به معروف و نهی از منکر باید انتقاد پذیر باشد و به نقدهای عادلانه پاسخ مناسب دهد و در بعضی از مواقع نیز بهتر آن است که در خصوص نقدهایی که غیر منصفانه و نا‌عادلانه مطرح می‌شود سکوت کنند، چرا که در بعضی از مواقع پاسخ ندادن بهتر از پاسخ دادنی است که موجب تشویش و تنش شود.

وی ادامه داد: دولت باید فضا را برای نقد کنندگان باز کند و همچنین نقد پذیری را درخود تقویت کند و فکر نکند کسی که از دولت انتقادی می‌کند، هدفش حتما تخریب دولت است.

کد N163282

وبگردی