آفتاب

آخرین اخبار از تحولات اوکراین

  آخرین اخبار از تحولات اوکراین

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در گفت و گوی اخیر تلفنی خود با ولادیمیر پوتین راه هایی برای خروج از بحران موجود به همتای روس خود پیشنهاد داده است.همزمان با اوج گرفتن بحران اوکراین روسیه یک موشک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرد.


به گزارش آفتاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، پوتین پیشتر گفته بود در صورتی که نیروهای روس دست به اقدام مداخله جویانه در اوکراین بزنند، این اقدام مشروع به شمار می آید.   
این مقام همچنین گفته است در گفتگویی که بین وزرای خارجه ی روس و اوکراینی برگزار شده، نتیجه خاصی به دست نیامده است.   
این در حالی است که همین مقام دولت اوباما گفته است آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در تلاش است تا راه خروجی برای پوتین از بحران موجود در اوکراین فراهم کند. از دیگر سو مرکل و اوباما نیز با همدیگر درباره گزینه های موجود در برابر پوتین برای خروج از بحران موجود در اوکراین صحبت کرده اند ولی کریمه به عنوان راه خروج روسیه از این بحران به این کشور پیشنهاد نشده است.   
روسیه اعلام کرد روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک بین قاره ای را با موفقیت آزمایش کرد. این آزمایش موشکی در بحبوحه تنش ها برسر کنترل روسیه بر منطقه کریمه اوکراین و تهدید مسکو درخصوص اعزام نیروهای بیشتر به اوکراین انجام شد.   
ایگور یگوروف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت نیروهای موشکی راهبردی روسیه موشک « توپل آر اس - 12 ام RS-12M Topol » را از منطقه آستاراخان در جنوب روسیه شلیک کردند و کلاهک ساختگی این موشک به هدف خود در قزاقستان اصابت کرد.   
اروپا ناظران نظامی به اوکراین اعزام می کند   
دیپلمات ها گفتند بیست کشور موافقت کرده اند روز چهارشنبه ناظران نظامی به اوکراین اعزام کنند.   
این اقدام در پاسخ به درخواست اوکراین برای چنین ماموریتی در سازمان امنیت و همکاری اروپا صورت می گیرد.   
یکی از این دیپلمات ها به خبرگزاری آلمان گفت این ناظران غیر مسلح از کشورهایی از جمله آمریکا، جمهوری چک و مجارستان، احتمالا به دنبال درک بیشتر درباره ماهیت فعالیت های نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه خواهند بود.   
با این حال، وی تاکید کرد مشخص نیست آیا این ناظران قادر خواهند بود به همه مناطق اوکراین سفر کنند.   
این ماموریت جدای از هیئتی دیپلماتیک است که برخی کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا قصد دارند اعزام کنند.   
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به همراه آندره دشیتسا وزیر خارجه اوکراین وارد پاریس پایتخت فرانسه شدند.   
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،کری قرار است در پاریس در نشستی درباره لبنان شرکت کند.
کد N163094

وبگردی