آفتاب
مدیرکل سیاسی وزارت خارجه جمهوری چک:

کشور چک از حل مساله اتمی ایران حمایت می کند

کشور چک از حل مساله اتمی ایران حمایت می کند

تهران -ایرنا- مدیرکل سیاسی وزارت خارجه جمهوری چک در دیدار با رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چک گفت: این کشور از روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق جامع و حل مساله اتمی حمایت می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه ای گروهی مجلس، «وادسلاو بالک» در این دیدار به سابقه خوب مناسبات دو کشور ایران و چک اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه مناسبات با ایران خواست دولت جمهوری چک است.

وی بر نقش ارتباطات پارلمانی در توسعه روابط دو کشور تاکید کرد و افزود: مجالس دو کشور نقش مهمی در گسترش مناسبات تهران - پراگ دارند و می توانند به شکوفایی هرچه بیشتر آن کمک کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه جمهوری چک همچنین نسبت به گسترش همکاری ها و مناسبات دوستانه دو کشور اظهارامیدواری کرد.

در این دیدار وحید احمدی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چک با تاکید بر روابط خوب و دیرینه دو کشور بر لزوم توسعه مناسبات دوستانه فیمابین در زمینه های مختلف بویژه پارلمانی تاکید کرد.

وی گفت: گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه روابط ایران و چک دارند.

احمدی یادآور شد: گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در مجلس شورای اسلامی از روند گسترش مناسبات دو کشور حمایت می کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در ادامه با انتقاد برخی اظهارنظرهای اخیر مقامات آمریکایی درباره مذاکرات ایران و گروه 1+5 خاطرنشان کرد: این اظهارات نسنجیده مقامات آمریکایی که تحت تاثیر فشار لابی صهیونیستی عنوان می شود تاثیر منفی بر روند مذاکرات می گذارد.

احمدی در این دیدار از همتای خود در پارلمان جمهوری چک برای سفر به ایران دعوت کرد.

سیام**1058**1336
کد N162938

وبگردی