آفتاب

روسیه، موشک بالستیک آزمایش کرد

روسیه، موشک بالستیک آزمایش کرد

ایسنا نوشت:

روسیه اعلام کرد، یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این آزمایش موشکی روسیه در بحبوحه تنش‌ها بر سر اقدامات روسیه در منطقه کریمه و تهدید مسکو درخصوص اعزام نیرو به خاک اوکراین انجام شد.

این در حالی است که آزمایش موشک‌ قاره پیمای بالستیک توسط روسیه اگرچه از پیش برنامه‌ریزی شده و با اطلاع واشنگتن صورت گرفته است اما همزمان شدن آن با تحولات اوکراین، به بحران در شبه جزیره کریمه ابعاد تازه‌ای بخشیده است.

ایگور یگوروف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، نیروهای موشکی راهبردی روسیه موشک «توپل آر.اس-12 ام» را از منطقه آستاراخان در جنوب روسیه شلیک کردند و کلاهک مجازی این موشک به هدف خود در قزاقستان اصابت کرد.

در همین حال، پنتاگون خبر آزمایش موشک قاره‌پیمای روسیه را تایید و اعلام کرد که مسکو پیش از این آزمایش، واشنگتن را در جریان آن گذاشته بود.

روسیه و آمریکا سال 2010 مجموعه پیمان‌هایی را امضا کردند که تعداد موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای دو کشور را محدود می‌کند اما مسکو اعلام کرده است در آینده‌ای نزدیک با کاهش بیشتر موافقت خواهد کرد و در حال برداشتن گام هایی برای تقویت زرادخانه هسته‌ای خود است.

5252

کد N162899

وبگردی