آفتاب

نتانیاهو : نباید به ایران حق غنی سازی داده شود

نتانیاهو : نباید به ایران حق غنی سازی داده شود

نیویورک، ایرنا - نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت : جامعه جهانی نباید حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسند و به جای کاهش تحریم ها، باید فشارها را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو در طی سخنانی در جلسه ˈآیپکˈ اظهار داشت : باید فعالیت های هسته ای ایران شامل نیروگاه آب سنگین اراک، ذخایر غنی سازی اورانیوم برچیده و ماهیت فعالیت هایی که جنبه نظامی دارد، افشا شود.

وی که بخش زیادی از سخنرانی خود را به مسایل ایران اختصاص داد، مدعی شد : ایران عامل هراس افکنی در خاورمیانه است زیرا با ارسال موشک و انواع بمب ها برای حزب الله ثبات در این منطقه را به خطر انداخته است.

نتانیاهو در ادامه ادعاهای تکراری خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که موشک های بالستیک ایران می توانند اسراییل را هدف قرار دهند و همچنان به دنبال ارتقا توان موشکی خود هستند تا در آینده ای نزدیک آمریکا را هم مورد اصابت قرار دهند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت ایران می گوید که به دنبال برنامه هسته ای صلح آمیز است ولی از طرفی دیگر به ساخت نیروهای آب سنگین ادامه داده، بازرسان هسته ای را از ورود به تاسیسات هسته ای خود منع می کند و به ساخت موشک های میان قاره ای ادامه می دهد.

وی تاکید کرد رییس جمهور و وزیر خارجه ایران می خواهند با لبخند و روی خوش، نگاه دنیا را به خود عوض کنند هر چند کسی فریب ایرانیان را نمی خورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود متاسفانه قدرت های جهانی می خواهند حق غنی سازی در ایران را به رسمیت بشناسند، این اشتباه بزرگی است، زیرا اگر این امتیاز به تهران داده شود، سایر کشورها نیز غنی سازی اورانیم خواهند رفت.

وی در خاتمه گفت هر چند که اسراییل می خواهد مذاکرات هسته ای با ایران به نتیجه برسد، اما باید توجه داشت که توافق نهایی زمانی حاصل خواهد شد که تمامی ابعاد برنامه های هسته ای ایران که ماهیت نظامی دارند، برچیده شوند.

اروپام 1908
کد N162746

وبگردی