آفتاب

رییس شورای امنیت: آثار بحران اوکراین در برنامه های شورای امنیت مشخص نیست

رییس شورای امنیت: آثار بحران اوکراین در برنامه های شورای امنیت مشخص نیست

نیویورک، ایرنا- نماینده دائم لوکزامبورگ در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت درباره احتمال تاثیر بحران اوکراین در برنامه های عادی این شورا گفت: هنوز دراین باره نمی توان صحبت کرد اما ما به تلاش های خود برای بازگرداندن آرامش به فضای شورای امنیت ادامه می دهیم.

ˈسیلوی لوکاسˈ نماینده دائمی لوکزامبورگ در سازمان ملل که ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه مارس را به عهده دارد روز سه شنبه در نشست خبری این مطلب را بیان کرد.

وی درباره احتمال اخلال در برنامه های شورای امنیت در نتیجه بحران اوکراین نیز گفت: در مقام ریاست شورای امنیت در این کنفرانس شرکت کرده و به خود اجازه نمی دهد درمورد تصمیم ها و نظرات سایر اعضای شورا نظری بدهد.

سیلوی لوکاس افزود: تا آنجایی که به من مربوط می شود، تاکنون تنش های سیاسی ناشی از بحران اوکراین اختلالی در برنامه های عادی این شورا ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: نمی توان پیش بینی کرد بحران جاری در اوکراین در آینده چه تاثیری در روند کار شورای امنیت می گذارد و باید منتظر وقایع و تحولات آینده بود.

خبرنگاری پرسید، با توجه به اینکه مسایلی از قبیل سوریه، سلاح های شیمایی، مذاکرات صلح ژنو و کمک های انسان دوستانه به آوارگان سوری و غیره در دستور کار این شورا قرار دارند و تصمیم گیری و اقدام درمورد آنها به رای و تلاش مشترک آمریکا و روسیه بستگی دارد، چطور می توانید بگویید این بحران در روند کار شورا تاثیری نخواهد گذاشت؟

لوکاس در پاسخ بار دیگر تاکید کرد که او در مقام ریاست شورای امنیت قادر به هیچگونه اظهار نظری در این خصوص نیست.

وی خاطرنشان کرد: فقط با قاطعیت می تواند بگوید شورای امنیت تاکنون سه نشست اضطراری در رابطه با بحران اوکراین برگزار کرده و به این گونه تلاشها برای بازگرداندن آرامش به شورای امنیت ادامه می دهد.

اروپام** 2253** 2023
کد N162684

وبگردی