آفتاب

نماینده پارلمان یونان خواستار پرداخت غرامت جنگی از سوی آلمان شد

نماینده پارلمان یونان خواستار پرداخت غرامت جنگی از سوی آلمان شد

آتن- ایرنا- نماینده پارلمان یونان که از چهره های شناخته شده و مبارز در جنگ دوم جهانی است، خواستار پرداخت غرامت جنگی از سوی آلمان به کشورش شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری یونانی ˈالفتروتیپیاˈ ، «مانولیس قله زوس» روز سه شنبه با راسال نامه به وزیر امورخارجه و رییس پارلمان یونان، خواستار پیگیری جدی مساله پرداخت غرامت جنگی آلمان به یونان شده است.

این عضو حزب چپ ائتلاف ˈسی ریزاˈ (دومین حزب قدرتمند یونان) در آستانه سفر رییس جمهوری آلمان به یونان، ازˈ ونگلیس مماراکیسˈ رییس پارلمان خواسته است کمیته ای از نمایندگان احزاب سیاسی را برای دیدار با رییس جمهوری آلمان به منظور مطرح کردن پرداخت غرامت جنگی تشکیل دهد.

وی در نامه دیگری به ˈاونگلوس ونیزلوسˈ وزیر امورخارجه یونان نیز خواسته است که نمایندگان مجلس را پیش از سفر رییس جمهوری آلمان به این کشور در جریان اقدامات شورای حقوقی دولت در قبال درخواست غرامت و تصمیم های اتخاذ شده دراین باره قرار دهد.

ˈمانولیس قله زوسˈ در زمان جنگ جهانی دوم به شدت با اشغال کشورش توسط نیروهای نازی مخالف بود و در این راه به مبارزه با آنها پرداخت.

براساس گزارش رسانه های یونانی، قرار است ˈیوآخیم گائوکˈ رییس جمهوری آلمان روز پنجشنبه برای دیدار و گفت و گو با مقام های یونانی به آتن سفر کند.

یونانیان برای این باورند که نیروهای نازی در جنگ دوم جهانی علاوه بر کشتار تعداد زیادی از شهروندان این کشور، خسارات فراوانی به تاسیسات زیربنایی وارد کرده اند.

آنها همچنین معتقدند که نیروهای نازی در آن زمان با اعمال زور و قدرت، مبلغ بسیار زیادی وام از بانک های یونانی گرفته وهرگز نسبت به بازپرداخت آن اقدام نکرده اند. از این رو دولت یونان باید با یک حرکت هماهنگ با احزاب سیاسی کشور، برای دریافت غرامت خسارت ها و باز پس گرفتن این وام ها به همراه بهره های آن، اقدام کند.

اروپام**2170** 2023
کد N162606

وبگردی