آفتاب
رابرت منندز در نشست آیپک:

جامعه جهانی به دنبال توافق با ایران/اگر مذاکرات شکست بخورد زمان برای اعمال تحریم های جدید نخواهد بود

جامعه جهانی به دنبال توافق با ایران/اگر مذاکرات شکست بخورد زمان برای اعمال تحریم های جدید نخواهد بود

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ضمن حمایت از تلاش های دیپلماتیک برای حل مسئله هسته ای ایران از خواست جامعه جهانی برای دستیابی به هر گونه توافق با این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جویش نیوز، سناتور "رابرت منندز" رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امروز در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(آیپک) در واشنگتن سخنرانی کرد. وی ضمن حمایت از روند دیپلماتیک در حل اختلافات غرب با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور در مورد این که جامعه جهانی صرفا به دنبال یک توافق با ایران است حتی اگر خوب نباشد، ابراز نگرانی کرد.

این سناتور دمکرات خطاب به لابی صهیونیستی گفت: وقتی به ایران مربوط شود، من در کنار شما و در مقابل حزب خودم می ایستم. به ادعای وی تنها فشار اقتصادی است که موجب واکنش رهبران ایران می شود.

منندز که از ارائه دهندگان طرح موسوم به "ایران عاری از سلاح هسته ای" و از حامیان سرسخت تحریم های ضدایرانی است اعتراف کرد اعمال تحریم های جدید علیه این کشور برای تاثیرگذاری نیاز به سال ها زمان دارد.

منندز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت اگر مذاکرات شکست بخورد و یا به هر دلیلی متوقف شود، زمانی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران وجود نخواهد داشت. به گفته وی تحریم ها مانند شیرآب نیست که هر وقت نیاز بود بتوان آن را باز کرد و یا بست.

پیش از این سخنرانی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران تهدیدی برای منطقه است و این تهدید با یک توافق از بین نخواهد رفت. وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد تنها توافقی که می تواند در این زمینه مناسب باشد برچیدن کامل تاسیسات هسته ای ایران و اطمینان از عدم توانایی این کشور در ساخت سلاح هسته ای است.

کد N162525

وبگردی