آفتاب
اخبار بحرین/

شکنجه شدید زندانیان در زندان "الحوض الجاف"/بیانیه آیت الله عیسی قاسم

شکنجه شدید زندانیان در زندان "الحوض الجاف"/بیانیه آیت الله عیسی قاسم

شکنجه شدید زندانیان در زندان الحوض الجاف در منامه، بیانیه مشترک آیت الله عیسی قاسم و عبدالله الغریفی از روحانیون بحرین پس از انفجار روستای الدیه و واکنش وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس درباره این حادثه از مهمترین اخبار بحرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، منابع وابسته به مخالفان بحرینی اعلام کردند: زندانیان سیاسی در زندان الحوض الجاف در بحرین در معرض شکنجه وحشیانه و غیر انسانی واقع شده اند.

این منابع افزودند: منابع آگاه از ضرب و شتم زندانیان تا حد خونریزی پس از سلسله محدودیتهای و نقض حقوق آنها خبر داده اند و این موارد نقض حقوق زندانیان در بند دهم زندان الحوض الجاف رخ داده است. نظامیان رژیم اقدام به توهین به مذهب و رهبران مذاهب زندانیان کرده اند و یکی از زندانیان را به شدت شکنجه کرده اند.

از سوی دیگر گروه های مخالف بحرین شامل وعد، الوفاق، تجمع ملی دموکراتیک، الاخاء و جمعیت تجمع ملی یکپارچه با صدور بیانیه ای حمله به دفتر جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از سوی افراد نقابداری که سلاح سرد در دست داشتند را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام خطرناک و هدف آن قتل کسانی که در دفتر حضور داشتند بوده است به ویژه که در هنگام حمله شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل الوفاق و تعدادی دیگر از رهبران و کادر این جمعیت در دفتر حضور داشته اند. مخالفان خواستار واکنش فوری جامعه بین الملل در قبال تحولات بحرین شدند.

منابع وابسته به مخالفان بحرین از یورش نظامیان رژیم بحرین به مناطق المصلی و السنابس در غرب منامه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: نظامیان رژیم ضمن بستن خیابان ها و ایجاد موانع نظامی 25 نفر را در منطقه مصطی و دیگر مناطق بازداشت کردند. همچنین نظامیان رژیم بحرین اقدام به تخریب اثاثیه منازل در مناطق مختلف غرب منامه کردند.

در منطقه الدیه نظامیان رژیم به شکل وحشیانه یک شهروند بحرینی را بازداشت کردند و در وسط خیابان وی را تحت شکنجه قرار دادند.

این منابع از ایجاد حالت رعب و وحشت در مناطق المصلی و السنابس به سبب یورش های نظامیان و نقض حریم منازل خبر دادند.

از سوی دیگر آیت الله عیسی قاسم و عبدالله الغریفی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ما بارها بیان کرده ایم که دست یابی به اصلاحات با خشونت و فساد میسر نمی شود و برای رسیدن به خیرخواهی از ابزار شر نمی توان بهره گرفت. ما مخالف خشونت و تروریسم از سوی هر طرفی که باشد هستیم و ابزاری از این دست را محکوم می کنیم. هویت گردانهای مالک اشتر یا مقاومت که روز دوشنبه مسئولیت انفجار خیابان البدیع را برعهده گرفتند بر ما پوشیده نیست و ما این اقدام را خرابکارانه می دانیم و این اقدام با تحرکات مسالمت آمیز مغایرت دارد.

در این بیانیه از نظامیان رژیم خواسته شده است که پس از این انفجار به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه نباشند و با حادثه با دقت برخورد کنند.

این درحالی است که وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نشست امروز خود در ریاض از اقدام رژیم بحرین در قرار دادن گردانهای مالک اشتر و مقاومت در فهرست گروههای تروریستی حمایت و انفجار بحرین را محکوم کردند.

 

کد N162502

وبگردی