آفتاب

نماینده اوکراین در سازمان ملل: تهدید وقوع جنگ وجود دارد

نماینده اوکراین در سازمان ملل: تهدید وقوع جنگ وجود دارد

تهران-ایرنا- نماینده اوکراین در سازمان ملل در مصاحبه ای هشدار داد که تهدید جنگ به واسطه بحران اوکراین وجود دارد.

به گزارش پایگاه ایتنرنتی شبکه فاکس نیوز، یوری سرگیف نماینده اوکراین در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین از روسیه خواست که فورا خاک منطقه کریمه را ترک کند.

به رغم اینکه نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه حضور دارند، نماینده اوکراین در سازمان ملل خاطر نشان کرد: ما پیروز خواهیم شد.

وی از رهبران جهان خواست تا در مقابل تحرکات نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه بایستند. این دیپلمات اوکراینی، روسیه را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد.

سرگیف افزود: روس ها تمامی اصول سازمان ملل و اصول شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده اند به همین دلیل است که روسیه باید به جهانیان درمورد آنچه در اوکراین انجام می دهند، پاسخگو باشند.

این دیپلمات ارشد اوکراین چند روز پیش نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد این در حالی است که ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل اتهامات سرگیف را رد کرد و غرب را به تشدید احساسات ضد روسی متهم کرد که منجر به بروز این بحران شده است.

با توجه به تحرکات نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه، نماینده اوکراین در سازمان ملل نگرانی خود را در مورد اینکه روسیه منطقه کریمه و شرق اوکراین را به کنترل خود درآورد، ابراز کرد.

این دیپلمات ارشد اوکراین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا وی چشم انداز وقوع جنگ به واسطه این بحران را مشاهده می کند یا خیر گفت: تلاش می کنم که دعا کنم و حتی نمی خواهم در مورد اینکه روزی بیاید که مجبور شویم از خود دفاع کنیم، فکر کنم. ما آماده دفاع از خود هستیم. آماده دفاع از خود با حمایت شرکایمان هستیم.

مترجمام**9234**1856
کد N162295

وبگردی