آفتاب

چین: ارتش به اقدامات تحریک آمیز واکنش نشان می‌دهد

چین: ارتش به اقدامات تحریک آمیز واکنش نشان می‌دهد

ارتش چین آماده واکنش به تمام تهدیدها علیه یکپارچگی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فو یینگ، سخنگوی دولت چین گفت: چین از حل مناقشات منطقه‌ای از طریق مذاکرات حمایت می‌کند و ارتش این کشور تنها برای اهداف دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین به سایر کشورها هشدار داد که نخواهند چین را در زمینه نظامی مورد آزمون قرار دهند.

این اظهارنظرها پیش از اعلام افزایش هزینه‌های دفاعی بیشتر برای ارتش چین مطرح شده است.

این مقام مسئول چین در یک کنفرانس خبری پیش از نشست سالانه مجمع قانونگذاری این کشور گفت: در صورتی که برخی از کشورها به دنبال انجام اقدامات تحریک‌آمیز یا تخریب یا متزلزل ساختن صلح منطقه‌ای و قوانین باشند ما باید واکنش نشان دهیم و این واکنش موثر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: هدف اصلی این واکنش از جانب ارتش چین حفاظت از یکپارچگی و قلمرو کشور ابقای صلح و قوانین در منطقه است. سایر کشورها بایستی از ادعای یکپارچگی چین به صورت جدی تبعیت کنند و اگر این اتفاق نیفتد صلح و ثبات در منطقه به خطر می‌افتد.

اظهارنظرهای مقام‌ مسئول دولت پکن در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان چین و کشورهای همسایه برای کنترل بر جزایر و خطوط دریایی در منطقه مطرح شد. چین روز چهارشنبه قرار است جدیدترین بودجه دفاعی خود را اعلام کند.

هزینه‌ها برای نیروهای مسلح چین نسبت به سال گذشته میلادی 7 / 10 درصد افزایش یافته و به مبلغ 270 میلیارد یوآن (114 میلیارد دلار) رسیده است.

انتهای پیام

کد N162275

وبگردی