آفتاب
نماینده مردم لردگان در مجلس:

اقتصاد دانش بنیان از ضرورت‌های کشور برای خروج از بحران اقتصادی است

اقتصاد دانش بنیان از ضرورت‌های کشور برای خروج از بحران اقتصادی است

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اقتصاد دانش بنیان را از ضرورت های کشور برای خروج از بحران اقتصادی دانست و گفت: راه نجات کشور از تحریم‌ها، اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری است که این مهم تنها به دست دانشجویان و محققان علمی کشور محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، مجید جلیل در جمع بختیاری و دانشجویان دانشگاه شهرکرد به نقش موثر دانشجویان در حل مشکلات و نارسایی های موجود در کشور اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده کشور مسائل اقتصادی است که دانشجویان می توانند با تعقل، تفکر و تدبیر این مشکلات را رفع کنند.

وی به نقش امام خمینی (ره) و جنگ تحمیلی در اتحاد اقوام اشاره و خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب اقوام با یکدیگر دشمنان خونین بودند اما امام راحل و دانشگاه جنگ بود که توانست اقوام را در کنار هم قرار بدهد و اتحاد و یک پارچگی را در کشور رقم بزند.

به گفته وی، اکنون که به برکت امام راحل و دانشگاه جنگ کشور در امنیت و اقتدار کامل به سر می برد دانشجویان نیز باید دین خود را به امام و شهدا ادا کنند و جهاد علمی و اقتصادی را در دانشگاه به نمایش بگذارند؛ چرا که نظام در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است.

جلیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی نتیجه دلاورمردی ها و رشادت های اقوام مختلف بود، تصریح کرد: اقوام نه با زور شمشیر و تفنگ بلکه از روی علاقه و فطرت الهی به اسلام و انقلاب روی آوردند و موحد بودن خود را به همگان ثابت کردند.

وی از نبود کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان انتقاد کرد و گفت: این مسئله زیبنده دانشگاه های استان نیست.

جلیل افزود: مسئولان در دانشگاه باید به دانشجویان این مجوز را بدهند که در محیط دانشجویی حرف دل خودشان، محرومیت ها و کاستی ها را بیان کنند و مسئولان نیز باید با گوش جان و دل خود این مطالبات را بشنوند و در راستای حل سریع آن ها اقدام کنند.

جوانان سرمایه ها اصلی انقلاب هستند

وی جوانان را سرمایه ها و پایگاه اصلی انقلاب و نظام دانست و تصریح کرد: نیروی انسانی جوان در هر جامعه ای سرمایه های اصلی آن محسوب می شود بنابراین تداوم راه انقلاب و نظام به دست این جوانان رقم خواهد خورد.

جلیل ساخت فیلم سرزمین کهن را بزرگترین اشتباه تاریخ صدا وسیما دانست و تصریح کرد: این حادثه به عنوان یکی از تلخ ترین و بزرگ ترین اشتباه تاریخ صدا وسیمای ملی و همچنین درس عبرت برای همه فعالان رسانه ای در تاریخ ثبت خواهد شد.

اختلاف افکنی میان اقوام یکی از اهداف دشمن است

وی با بیان اینکه اختلاف افکنی در میان اقوام یکی از اهداف دشمن است تصریح کرد: فشارهای فرهنگی در کنار تحریم های اقتصادی دو هدف اصلی دشمن برای ناکارآمد کردن نظام است و ساخت این گونه فیلم ها خواسته و یا ناخواسته حضور یافتن در جبهه جنگ دشمن است و خطرات جدی را به همراه خواهد داشت.

جلیل افزود: این گونه فیلم ها نه تنها به معرفی اقوام کمک نمی کند، بلکه امنیت و وحدت را در جامعه خدشه دار خواهد کرد بنابراین رسانه ملی به عنوان پرچم دار جبهه جنگ نرم باید بصیرت و هوشیاری و مصلحت نظام را مدنظر داشته باشد.

انتهای پیام

کد N162272

وبگردی