آفتاب

همایش"بیداری قرآنی در تاریخ معاصر" برگزار می‎شود

همایش"بیداری قرآنی در تاریخ معاصر" برگزار می‎شود

مدیرمسئول اجرایی دومین همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر، از برگزاری این همایش با محوریت اندیشه‎ها و آثار آیت‎الله صادقی تهرانی(ره) در دانشگاه مفید قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، مسعود صادقی تهرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر، گفت: این همایش با محوریت آثار تفسیری مرحوم آیت‎الله صادقی تهرانی از مفسران معاصر برگزار می‎شود.

وی افزود: در این همایش که 15 اسفندماه ماه در دانشگاه مفید برگزار خواهد شد اندیشمندان و پژوهشگران قرآنی کشور حضور خواهند یافت.

مدیرمسئول اجرایی دومین همایش بیداری قرآنی، اضافه کرد: سخنران ویژه مراسم افتتاحیه که از ساعت 9 صبح پنج‌شنبه آغاز خواهد شد، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی روحانی امام جمعه سابق اصفهان و از شاگردان برجسته مرحوم تهرانی خواهد بود.

صادقی تهرانی با بیان اینکه بیش از 50مقاله به این همایش ارسال شده است، گفت: از این میزان بیش از 30مقاله برگزیده شد که در روز همایش، 5مقاله ارایه می‏‌شود.

به گفته وی؛ همچنین تمام مقالات در قالب یک لوح فشرده به حاضران اعطا می‎شود.

وی گفت: داوری این همایش در شکل دو مرحله‎ای انجام شده است و آثار نیز از نظر کیفی بسیار مطلوب بود و اکثر آثار در سطح بالایی در موضوعات قرآنی عرضه شده است.

صادقی تهرانی گفت: برگزاری میزگرد علمی، ارایه پنج مقاله و سخنرانی حجت‎الاسلام رحمانی و مهریزی از جمله برنامه‎های نوبت صبح و ظهر همایش بیداری قرآنی است.

وی در پایان مرحوم صادقی تهرانی را از جمله پیشگامان بیداری قرآنی در تاریخ معاصر جهان اسلام معرفی کرد و افزود: ایشان با پیشینه‎ای بیش از نیم قرن مجاهدت علمی و عملی، دانشگاهی و حوزوی در قم، تهران، نجف، مکه، مدینه، بیروت و سوریه و کاوش دقیق و عمیق و ناب درون قرآنی، برای دریافت و نشر لطائف و اشارات کلام وحی و یادآوری حجیت مستمر و پایدار نص و ظاهر قرآن و با حضور فعال در عرصه انقلاب اسلامی ایران و نهضت ضداستعماری عراق و لبنان و...تالیف کتاب‎های بسیاری در حوزه فقه، اصول، مقارنات ادیان، فلسفه، عرقان و عقاید و سیاست بر پایانه قرآن و سنت محمدی بنیانی نوین در بیداری قرآنی تاریخ معاصر جهان اسلام پی‎ریزی کرد.

نتهای پیام

کد N162191

وبگردی