آفتاب

سردار نقدی: شناخت آسیب‌ها افراد را در مواجهه با ناهنجاری‌ها واکسینه می‌کند

سردار نقدی: شناخت آسیب‌ها افراد را در مواجهه با ناهنجاری‌ها واکسینه می‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش ویژه آموزش و پرورش در دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی، گفت: آموزش و پرورش پایه اصلی و میدان‌دار برجسته در راه نیل به تمدن بزرگ اسلامی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در دهمین جشنواره علمی پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه "معلمان شهید از شهادت خود در تاریخ جاودان شدند"، اظهار کرد: قریب به 4900 معلم شهید و 3600 دانش‌آموز شهید در روزهایی که میدان، میدان جنگ بود به عرصه آمدند و با اهدای خون خود سربلند از این میدان خارج شدند.

وی افزود: امروز عرصه جنگ عرصه علم، اقتصاد و فن‌آوری است و جا دارد که معلمان و دانش‌آموزان همانطور که در دفاع مقدس ظاهر شدند در این عرصه نیز ایفای نقش کنند. رسالت ما ساخت تمدن بزرگ اسلامی است، تمدنی که الگوی پیشرفت همگان شود. همه تمدن‌ها بر پایه نیروی انسانی ساخته می‌شوند از این‌رو اولین نیاز ساخت یک تمدن، تربیت انسان‌هایی است که این تمدن را تشکیل و به پیش ببرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه "محل تولد این انسان‌های تمدن‌ساز در آموزش و پرورش است"، اظهار کرد: وزارتخانه آموزش و پرورش بار مسئولیت سنگینی را به دوش می‌کشد.

نقدی خاطرنشان کرد: قریب به 3500 استاد دانشگاه بسیجی و نیم میلیون معلم بسیجی سرمایه‌های بزرگ جامعه ما برای ساخت تمدن بزرگ اسلامی است و باید از این سرمایه‌ها بهره‌برداری بهینه شود. امروز متأسفانه در جامعه با برخی از آسیب‌ها مواجه هستیم و تنها راه برون‌رفت از این آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها تعلیم و تربیت است.

وی همچنین اظهار کرد: خروجی مطلوب نظام تعلیم و تربیت می‌تواند جامعه را به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی پیش ببرد و مانع از جذب افراد به سبک زندگی غربی شود.

نقدی با بیان اینکه "آموزش و پرورش ناهنجاری‌ها و همچنین مهارت مقابله با ناهنجاری‌ها را باید به علم‌آموزان بیاموزد"، گفت: از نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) معلم اگر خوب عمل کند همه مشکلات جامعه حل می‌شود، چراکه شخصیت فرد در دوران تأثیرپذیری به دست توانمند معلم ساخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: نقص بزرگ نظام تربیتی ما این است که کمتر از آسیب‌ها و راه‌های درمان آنها صحبت شده است در صورتی که شناخت آسیب‌ها می‌تواند افراد را در مواجهه با ناهنجاری‌ها واکسینه کند.

وی تصریح کرد: مخاطب اصلی مقام معظم رهبری آموزش و پرورش است و تنها از این طریق است که می‌توان گام‌های ارزنده‌ای همچون اصلاح الگوی مصرف را برداشت.

نقدی در پایان با بیان اینکه "پایه‌های تمدن اسلامی در آموزش و پرورش ساخته می‌شود"، گفت: میدان‌دار اصلی و متولی ساخت تمدن بزرگ اسلامی وزارت آموزش و پرورش است و بسیج فرهنگیان نیز در این حوزه باید نقش‌آفرینی کرده و گوشه‌ای از این بار مسئولیت را به دوش بکشد.

انتهای پیام

کد N162122

وبگردی