آفتاب

تیموشنکو از کشورهای غربی برای حل بحران اوکراین کمک خواست

تیموشنکو از کشورهای غربی برای حل بحران اوکراین کمک خواست

تهران-ایرنا- نخست وزیر سابق اوکراین روز سه شنبه تصریح کرد که اوکراین به تنهایی نمی تواند تنش ها و نزاع ها با روسیه را حل و فصل کند و امیدوار است که از سوی شرکای غربی برای حل این بحران تحت حمایت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین که تا ماه گذشته در زندان به سر می برد، روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان خاطر نشان کرد: تنها شرکای بین المللی این کشور با استفاده از ابزارهای قوی می تواند مانع از تقابل اوکراین و روسیه شوند و با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین مانع از ادامه خونریزی ها شوند.

تیموشنکو افزود: هنگامی که یادداشت تفاهم بوداپست در سال 1994 امضا شد،آمریکا، انگلیس و روسیه در خصوص عدم تجاوز به خاک این کشور ، حفظ آرامش و صلح و استقلال اوکراین تضمین دادند.

نخست وزیر سابق اوکراین خاطر نشان کرد که طی بحران ایجاد شده به دلیل تحرکات نظامی روسیه در اوکراین، کی یف بر حفاظت از سوی شرکای بین المللی اش امیدوار است.

تیموشنکو تصریح کرد: زمانی که روسیه به گونه ای نادرست و با خودخواهی این یادداشت تفاهم را نقض می کند ،دولت و شهروندان اوکراینی معتقدند که آمریکا و انگلیس به تعهدات خود پایبند هستند.

تحرکات نظامی روسیه در منطقه کریمه منجر به تنش هایی میان روسیه و غرب شده است به طوری که آمریکا و متحدانش به شدت از این اقدام مسکو انتقاد کرده و آن را نقض تمامیت ارضی اوکراین خوانده اند. از سوی دیگر روسیه اعلام کرد که برای حفاظت از منافع خود در این منطقه نیروهای نظامی مستقر کرده است.

این در حالی است که نخست وزیر اوکراین روز گذشته اعلام کرد نزاع ها و کشمکش های نظامی در کشورش در شرق اروپا ثبات کل این منطقه را تهدید می کند.

آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین در ادامه خاطر نشان کرد که کشورش به روس های محلی در منطقه کریمه اجازه نمی دهد این منطقه را به روسیه الحاق کنند.

مترجمام**9234**5981
کد N161958

وبگردی