آفتاب
در جلسه شورای عالی انرژی صورت گرفت؛

تدوین سند راهبرد ملی انرژی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

تدوین سند راهبرد ملی انرژی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه موضوعات پراهمیتی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در خصوص انرژی و نفت گنجانده شده است، بر لزوم تدوین سند راهبرد ملی انرژی کشور با نگاه جامع به این سیاست‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای‌عالی انرژی، با اشاره به چالش‌های جدی موجود در بخش انرژی، از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست این چالش‌ها را احصا و راهبردهای کلان را متناسب با آن تدوین کنند. 
 
در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند، ضمن مرور آیین نامه اجرایی تشکیل شورای‌عالی انرژی، در خصوص نحوه تشکیل و اداره جلسات شورا بحث و تصمیم‌گیری شد.
 
در این نشست همچنین گزارشی از وضع موجود کشور در بخش انرژی ارائه و درباره چالش‌ها و تنگناهای موجود در این بخش بحث و تبادل نظر شد.
 
در پایان این جلسه مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ضمن بازبینی پیش‌نویس سند راهبرد ملی انرژی کشور، نظرها و دیدگاه‌های پیشنهادی دستگاه‌های مرتبط را بررسی و پس از اعمال تغییرات لازم، پیش‌نویس نهایی را در جلسه آینده شورا ارائه کند.
کد N161935

وبگردی