آفتاب
ولادیمیر پوتین:| 150917

روسیه تصمیمی برای الحاق کریمه به خاک خود ندارد

روسیه تصمیمی برای الحاق کریمه به خاک خود ندارد

پوتین که در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود،‌ در عین حال‌ اعلام کرد که مسکو حق استفاده از تمام ابزار قانونی به منظور حفاظت از روس‌ها و اوکراینی‌ها را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

«ولادیمیر پوتین»‌ رییس جمهوری روسیه امروز – سه‌شنبه - با کودتا نامیدن تحولات اخیر در اوکراین و توصیف «ویکتور یانوکوویچ» به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی این کشور در شرایط کنونی٬ گفت که روسیه در نظر ندارد کریمه را به خاک خود الحاق کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد٬ پوتین که در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود،‌ در عین حال‌ اعلام کرد که مسکو حق استفاده از تمام ابزار قانونی به منظور حفاظت از روس‌ها و اوکراینی‌ها را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

وی با اشاره به این‌که نیازی به اعزام نیروی نظامی روسیه به اوکراین و استفاده از زور در شبه جزیره کریمه نیست، ‌افزود:‌ «نیروهایی که قدرت را در کریمه در دست گرفته‌اند، نیروهای محلی برای دفاع از خود هستند و نه نیروهای نظامی روسیه.»

دولت محلی کریمه که هوادار روسیه است،‌ کنترل این منطقه را در دست دارد.

ولادیمیر پوتین درباره احتمال تحریم روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا گفت که تاثیر چنین اقدامی متوجه آن کشورها نیز خواهد شد.

پیش از این مشاور اقتصادی پوتین هشدار داده بود که در صورت اعمال تحریم، قطع صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا در آینده قابل پیش‌بینی نمی‌تواند جبران شود.

رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه مطبوعاتی خود گفت که هر گونه تهدیدی علیه روسیه غیرسازنده و زیان‌آور خواهد بود.

کد N161828

وبگردی