آفتاب

جهانگیری:سند راهبرد ملی انرژی با نگاه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شود

جهانگیری:سند راهبرد ملی انرژی با نگاه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شود

تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه موضوعات مهم و پراهمیتی در سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در خصوص انرژی و بخصوص نفت گنجانده شده، بر لزوم تدوین سند راهبرد ملی انرژی کشور با نگاه جامع بر این سیاست ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در جلسه شورای عالی انرژی، به چالش های جدی موجود در بخش انرژی اشاره کرد و از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خواست این چالش ها را احصاء و راهبردهای کلان را متناسب با آن تدوین کنند.

در این جلسه ضمن مرور آیین نامه اجرایی تشکیل شورای عالی انرژی، در خصوص نحوه تشکیل و اداره جلسات شورا بحث و تصمیم گیری شد.

در این نشست همچنین گزارشی از وضعیت موجود کشور در بخش انرژی ارائه و چالش ها و تنگناهای موجود در این بخش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این جلسه مقرر شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ضمن بازبینی پیش نویس سند راهبرد ملی انرژی کشور، نظرات و دیدگاه های پیشنهادی دستگاه های مرتبط را بررسی و پس از اعمال تغییرات لازم، پیش نویس نهایی را در جلسه آتی شورا ارایه کند.

سیام(1)1429**1535
کد N161819

وبگردی