آفتاب

پوتین: اکنون زمان اقدام نظامی نیست

پوتین: اکنون زمان اقدام نظامی نیست

تهران-ایرنا- ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: رزمایش نظامی اخیر به تحولات جاری اوکراین مربوط نبود چراکه از قبل برنامه ریزی شده بود و اکنون نیازی به استفاده از قدرت نظامی نیست.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، رییس جمهوری روسیه در نشستی با خبرنگاران در محل اقامتش افزود: رزمایش اخیر ما به روند جاری تحولات اوکراین مربوط نبود و از قبل برنامه ریزی شده بود و روز گذشته دستور بازگشت نیروهای مسلح حاضر در رزمایش به پایگاه های اصلی را صادر کردم.

وی تصریح کرد: اکنون نیازی برای استفاده از قدرت نظامی نیست اما چنین احتمالی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد تحولات اوکراین افزود: مردم خواستار تغییر بوده اند اما نمی توان تغییرات غیرقانونی را اعمال کرد، به وی‍ژه در کشوری که ساختار سیاسی و اقتصادی آن هنوز ضعیف است؛ بلکه باید بر اساس راهکارهای قانونی پیش رفت. من خواسته مردم را درک می کنم، ولی اما به این شیوه تغییر قدرت اعتقاد ندارم.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده اوکراین تنها مقام مشروع در این کشور است، اظهار داشت : مردم حق دارند در مورد سرنوشت خود و منطقه شان تصمیم بگیرند و حتی حق دارند در روند آینده کشور خود مشارکت کنند؛ اما مقامات کنونی اوکراین قانونی نیستند. غیر از نمایندگان مجلس دیگر مقامات از مشروعیت برخوردار نیستند.

پوتین با اشاره به اقدامات مسکو برای کمک انسان دوستانه به اوکراین گفت: مناطق و استان های نزدیک اوکراین این کمک ها را برای این کشور تدارک می بینند و ارسال می کنند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه همچنین در این کنفرانس خبری راجع به تحولات سیاسی در اوکراین گفت: در اوکراین کودتای دولتی انجام گرفت و قدرت در این کشور غصب شد ولی ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور قانونی اوکراین است.

رییس جمهوری روسیه گفت: یانوکوویچ حتی یک دستور غیرقانونی نداده است.

پوتین افزود: ویکتور یانوکوویچ با امضای موافقت نامه روز 21 ماه فوریه با سران مخالفان دولت در واقع حکومت خود را واگذار کرد.

وی افزود: اقدامات ضدقانونی مخالفان حکومت اوکراین، بخش های شرقی و جنوب شرقی این کشور را به خروش آورده است.

وی با بیان این که وضعیت ملتهب کنونی اوکراین از مدت ها پیش ادامه دارد، اظهار داشت: اوکراین از روز نخست استقلال گرفتن خود شاهد این وضعیت بوده است.

وی با بیان این که امکان ورود نیروهای روسیه به اوکراین وجود دارد، اظهار داشت: اما در حال حاضر نیازی به این کار وجود ندارد.

اروپام**9157 ** 1064
کد N161717

وبگردی