آفتاب
با صدور مجوز خدمات بیمه ای به بانک ملت

تسهیلات تجاری ایران و ترکیه رونق می یابد

تسهیلات تجاری ایران و ترکیه رونق می یابد

آنکارا - ایرنا - سازمان تنظیم و کنترل نظام بانکی ترکیه مجوز لازم را برای فعالیت در زمینه خدمات بیمه به شعبه مرکزی بانک ملت در استانبول صادر کرد که با ارائه این مجوز تسهیلات تجاری بین دو کشور رونق خواهد یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مصوبه سازمان تنظیم و کنترل نظام بانکی ترکیه امروز با انتشار در روزنامه رسمی ترکیه، اجرایی شد.

ˈیونس هرمزیˈ مدیر بانک ملت شعبه استانبول در ترکیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: بانک ملت در اوایل سال گذشته میلادی چنین درخواستی را به مقام نظارتی امور بانکی در ترکیه داده بود که با تصویب اعضای هیات مدیره سازمان تنظیم و کنترل نظام بانکی ترکیه ، از امروز اجرایی شد.

وی افزود: بدین وسیله بانک ملت خواهد توانست در توسعه خدمات بانکی و بیمه ای گامی روبه جلو بردارد و با مصوبه این سازمان مجاز شده است خدمات بیمه ای هم ارائه دهد.

هرمزی افزود: با این مصوبه بانک ملت در ترکیه به نمایندگی از شرکت های بیمه ثبت شده در ترکیه خدمات بیمه نیز ارائه خواهد کرد.

به گفته مدیر بانک ملت در ترکیه صدور این مجوز به ویژه در امور تبادلات تجاری بین دو کشور اعم از حمل و نقل و اموال منقول و غیرمنقول خدمات بانکی و بیمه ای تسهیلاتی را ایجاد خواهد کرد.

هرمزی گفت بانک ملت تاکنون توانسته است خدمات بانکی مورد نیاز در تبادلات تجاری بین دو کشور را در حد امکانات تعریف شده انجام دهد و امیدوار است در دوره پیش رو نقش بیشتری در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دوکشور داشته باشد.

بانک ملت ایران سه شعبه در شهرهای استانبول ، آنکارا و ازمیر ترکیه دارد که شعبه استانبول، مرکزی محسوب می شود.

خاورم/2011**230 *1446
کد N161647

وبگردی