آفتاب
دبیرکل حزب موتلفه در نشست خبری:/2/

تقویت اتحاد میان مردم از نیازهای یک جامعه است

تقویت اتحاد میان مردم از نیازهای یک جامعه است

در دوران اصلاحات گفته می‌شود که ما به دنبال این هستیم معاند را به مخالف، مخالف را بی‌طرف و بی‌طرف را به موافق تبدیل کنیم. لطف کنند دو نفر را معرفی کنند که این تغییرات در آنها به وجود آمده تا ما هم بپذیریم این شعار محقق شده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: معتقدم که تقویت اتحاد میان مردم از نیازهای یک جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری خود با رسانه‌ها که پیش از ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد وصیت مرحوم عسگراولادی مبنی بر رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: مرحوم عسگراولادی در وصیتنامه خود اصلا به این قضیه اشاره نکرده و مشخص نیست چگونه این مسئله مطرح شده است.

وی ادامه داد: ایشان در زمان حیات نیز معتقد بود که به این افراد نباید سران فتنه گفت؛ اما خود برای آنها از واژه مفتون استفاده می‌کرد. همان زمان از ایشان پرسیده شد که آیا این مواضع شما به معنای این است که از ظلم‌های این افراد به نظام باید چشم‌پوشی کرد که وی گفته بود من این حرف را نزده و معتقدم بررسی این مسئله با قوه قضائیه است.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی به دنبال این بود که سران فتنه ریشه خارجی را محکوم و فضا را لطیف‌تر کند، اظهار داشت: آنها نه تنها از این فرصت استفاده نکردند، بلکه به نظر می‌رسد همچنان بر سر مواضع خود ایستاده‌اند.

حبیبی تاکید کرد: مرحوم عسگراولادی حتی در توصیه‌های شخصی خود نیز به رافت اشاره نکرده است و آن را مربوط به قوه قضائیه می‌دانست و بنده نیز معتقد هستم رفع حصر در وصیتنامه ایشان کذب محض است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آقای روحانی در 22 بهمن خواستار آشتی ملی در کشور شد برای رسیدن به این مهم چه اقداماتی از سوی فعالان سیاسی باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: برای آشتی ملی باید ابتدا نزاع ملی وجود داشته باشد که بتوان آشتی ملی را مطرح کرد، قهر ملی جایی است که میان مردم صف‌بندی شده است. من اصولا منکر قهر ملی هستم، اما معتقدم که تقویت اتحاد میان مردم از نیازهای یک جامعه است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از این مسئله سوءاستفاده کرده و به دنبال این هستند که تضاد میان انقلابی و غیرانقلابی و وفاداران به انقلاب با افرادی که در تضاد با انقلاب هستند را تغییر دهند. در دوران اصلاحات گفته می‌شود که ما به دنبال این هستیم معاند را به مخالف، مخالف را بی‌طرف و بی‌طرف را به موافق تبدیل کنیم. لطف کنند دو نفر را معرفی کنند که این تغییرات در آنها به وجود آمده تا ما هم بپذیریم این شعار محقق شده است.

خبرنگار دیگری از حبیبی پرسید که از زمان روی کار آمدن دولت جدید برخی با دستاویزکردن واژه اعتدال‌‌گرایی به دنبال تجدیدنظرطلبی همچون نشست اخیر همدان و توهین به مقدسات در یکی از نشریات بوده‌اند، به نظر شما دولت باید با این جریان چگونه برخورد کند که وی پاسخ داد: دولت در مسائل فکری و ارزشی نمی‌تواند بی‌طرف باشد،چراکه یک دولت اسلامی است. متاسفانه مواضع دولت در برخی از موارد فرهنگی قابل نقد است و نباید به بهانه آزادی عده‌ای که در پی مقدمات احیای فتنه هستند به کار خود ادامه داده و دولت نسبت به آنها بی‌طرف باشد. ما معتقدیم که وقتی لایحه قصاص غیرانسانی خوانده شد خود دولت شاکی شده و برخورد می‌کرد.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند که می‌توانند حرف‌های 35 سال پیش را احیا کنند. من احساس خطر می‌کنم از اینکه افرادی که سر و سری با دولت داشتند و حضورشان نیز در دولت پررنگ شده است، چرا که ادامه این روند در خود دولت مشکلاتی ایجاد خواهد کرد که دولت به آسانی از پس آن برنخواهد آمد.

کد N161449

وبگردی