آفتاب

حاشیه های پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری

حاشیه های پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری

تهران- ایرنا- پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری امروز (سه شنبه) در محل مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار کرد تا اعضای این مجلس در نشست دو روزه خود به بررسی مسایل کشور و بین المللی بپردازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران از ساعت 7 صبح در مقر شهید مطهری حضور یافتند و پس از دریافت کارت ویژه این مجلس و تحویل وسایل برای صرف صبحانه به سالنی که تابلوی نمازخانه داشت، رفتند.

صبحانه خبرنگاران تکه کوچکی پنیر و نان سنگک و شیر و سه عدد خرما بود.

** از زمان صرف صبحانه تا زمان اعلام تحویل وسایل، فرصتی بود که بتوانیم برخی از اعضای خبرگان رهبری را که با وسیله نقلیه به جلوی درب ساختمان مجلس شورای اسلامی مراجعه می کردند، ببینیم.

** نحوه آیت الله عبدالعلی نعیم آبادی جالب توجه بود؛ امام جمعه بندرعباس با یک دستگاه خودرو پراید که به نظر می رسید، کرایه ای است و بدون داشتن همراه آمده بود.

**حدود ساعت 8.15 دقیقه بود که اعلام شد خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران برای تحویل وسایل به محل مربوطه که اصطلاحا به آن چک گفته می شد، بروند و یک دستگاه ون برای جابجایی آنها در نظر گرفته شده بود.

**جلسه حدود ساعت 8.45 دقیقه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد و در این هنگام به خبرنگاران اجازه ورود به سالن در طبقه فوقانی آن داده شد.

** هیات رییسه جلسه متشکل بود از آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، آیت الله محمد یزدی، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی و آیت الله سید احمد خاتمی.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در صندلی خود نشسته بود و در پشت سر وی، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری هم در صندلی ردیف انتهایی جلسه نشسته بود. فریدون تنها شخصیت غیرروحانی در جلسه افتتاحیه بود.

**هنوز تلاوت قرآن ادامه داشت که آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی وارد جلسه شد و در حالی که برخی از اعضای خبرگان به احترام وی بلند شده بودند با تکان دادن دست، سلام کرد و در کنار حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نشست.

**در کنار صندلی آیت الله هاشمی رفسنجانی هم بر روی یک صندلی عکس مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی مزین به گل قرار داده شده بود.

**پس از شروع جلسه، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی سخنان خود را با حمد خدای متعال آغاز کرد و از ذات باری تعالی خواست تا شرح صدر عنایت کند و این دعای قرآنی را تلاوت کرد که رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی.

رییس مجلس خبرگان رهبری پس از این آیه شریفه بر پیامبر اعظم و خاندان اطهرش درود فرستاد و به شرکت کنندگان پانزدهمین دوره مجلس خبرگان رهبری خیر مقدم گفت.

وی هم چنین از این که علما به موقع در این جلسه حاضر شده بودند، تشکر و سپاسگزاری کرد.

خبر در حال تکمیل است.

سیام(5)1429
کد N161286

وبگردی