آفتاب

ریاض خروج کامل تروریست‌های خارجی از سوریه را خواستار شد

ریاض خروج کامل تروریست‌های خارجی از سوریه را خواستار شد

ایسنا نوشت:

کابینه عربستان ضمن هشدار نسبت به افزایش اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مقدسات فلسطین، از جامعه جهانی خواست تا برای خروج تمامی تروریست‌های خارجی از سوریه اقدامات لازم را اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالعزیز بن محیی الدین خوجه، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان در پایان نشست هفتگی کابینه این کشور مدعی شد: ریاض همچنان بر موضع خود نسبت به محکومیت تروریسم در هر جای جهان و با هر انگیزه و اهدافی که باشد پایبند است و اقدامات تروریستی را جنایتی می‌داند که هیچ ارتباطی با مذهب، ملت، نژاد یا جنس خاصی ندارد.

وی همچنین خواهان محاکمه عاملان جنایت‌های غیربشری در سوریه، ارجاع پرونده آن‌ها به دادگاه‌های بین‌المللی، خروج تمامی تروریست‌های خارجی از سوریه و ایجاد مناطق امن و گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوری‌ها شد.

از سوی دیگر اعضای کابینه عربستان ضمن هشدار نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مقدسات فلسطین از جمله مسجدالاقصی و یورش به این مسجد از جامعه جهانی خواستند تا به مسئولیت‌های خود در حمایت از شهر قدس و تمامی مقدسات فلسطین عمل کرده و مسئولان اسرائیلی را ملزم کنند که به تمامی قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

5252

کد N161256

وبگردی