آفتاب
اکرمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نمره نقدپری دولت بالاست/ در دولت یازدهم آرامش و ثبات به جامعه بازگشته است

نمره نقدپری دولت بالاست/ در دولت یازدهم آرامش و ثبات به جامعه بازگشته است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: دو.لت یازدهم در گفتار و در عمل همواره نقدپذیر بوده و این امر مورد تاکید ریاست محترم جمهوری است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: دو. لت یازدهم در گفتار و در عمل همواره نقدپذیر بوده و این امر مورد تاکید ریاست محترم جمهوری است.

سید رضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اتهام عدم نقدپذیری در دولت یازدهم گفت: اولا نقد و انتقاد را یک امر صد‌در‌صد ضروری و لازم و مفید می‌دانم. چرا که هیچکدام از ما معصوم نیسیتم. ما دارای خطا هستیم و هر روز نیز در نماز به خداوند این امر را عرضه می‌داریم. بنابراین باید نقد شویم و نقدپذیر هم باشیم.

وی افزود: ثانیا در نقد و انتقاد سه چیز باید مورد توجه باشد. نخست آگاهی از مورد انتقاد و دوم ایده خیر و خدمت و دیگری ارائه پیشنهاد. در انتقاد کردن نباید به دنبال مچ‌گیری و عیب‌جویی و تسویه حساب باشیم. از سوی دیگر باید هموراه پیشنهاداتی داشته باشیم که اگر این کار درست نبوده کدام کار باید انجام می‌شد.

اکرمی ادامه داد: ثالثا ما که کاسه داغ‌تر از آش نیسیتم. رییس‌جمهور در سخنرانی‌های خود همواره اعلام کرده است که ما را نقد کنید. ما نقد پذیریم. حداقل می‌توان قصه عذرخواهی آقای روحانی از مردم را در ماجرای سبدکالا یک نمونه بارز دانست. بنابراین اینکه بگویند دولت یازدهم نقدپذیر نیست، خلاف اظهارات رییس جمهور و خلاف عملکرد ایشان است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد:مطلب دیگر این است که بیاییم معدل گیری کنیم. باید بررسی کرد ظرف ماه‌هایی که دولت یازدهم بر سر کار آمده چه خدمات و چه اشکالاتی داشته است. ما واقعا می‌بینیم که آرامش و ثبات بازگشته است و جامعه دغدغه‌هایش کاهش یافته است.

وی ادامه داد: وقتی رییس‌جمهور سفر می‌روند از نیویورک تا قزاقستان تا سفرهای داخلی حرف‌های معقول می‌زنند. البته گاهی هم عصبانی می‌شوند. مثل قضیه دانشگاه شهید بهشتی. به هر حال انسان است. ما به عملکرد دولت نمره ۲۰ نمی‌دهیم. اما واقعا نمره عملکرد دولت یک رقمی است؟ این به گمان من انصاف نیست. به نظر من نمره تعامل و نقدپذیری دولت در این زمینه بالا و مناسب است.

وی با بیان اینکه روحانی از نظر جامعه حساب شده حرف می‌زند و این نگاه در جامعه ملموس است، خاطرنشان کرد: وقتی رییس جمهور حرف می‌زند تحریک و تشویش ایجاد نمی‌شود. این آمد و رفت‌های خارجی بیانگر این است که ما سیاست تعامل را پی می‌گیریم و آن‌ها نیز تعامل را آغاز کرده‌اند، مگر ما دیگر چه می‌خواهیم.

اکرمی در پایان اظهار داشت: به فضل الهی فضای ایران هراسی دارد تغییر می‌کند. امروز در جهان اسلام هراسی را تبلیغ می‌کنند. در رسانه‌های دنیا امروز در برخی تبلیغات منفی شیعه و ایران را استثنا می‌کنند و این ناشی از فضایی است که دولت یازدهم با تعامل ایجاد کرده است.

 

کد N161225

وبگردی