آفتاب

رهبر اپوزیسیون ترکیه از اردوغان خواست فهرست اموالش را به روز اعلام کند

رهبر اپوزیسیون ترکیه از اردوغان خواست فهرست اموالش را به روز اعلام کند

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه با اعلام مجدد دارایی‌های خود و خانواده‌اش از رجب طیب اردوغان نیز خواست برای برطرف کردن ادعاهای اخیر در خصوص فساد مالی‌اش همین کار را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، در فهرستی که "کمال قلیچدار اوغلو" از اموال خود و خانواده‌اش در وب‌سایت حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه به تاریخ سه مارس منتشر کرده، تغییری نسبت به فهرست قبلی اموال وی که در سال 2010 منتشر شد، به وجود نیامده است.

در سال 2011 فهرست اموال رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در وب‌سایت نخست‌وزیری منتشر شد اما این فهرست از ‌آن زمان تاکنون به روزرسانی نشده است. از جمله اموال اردوغان دو هزار متر مربع زمین در منطقه ریزه به ارزش 10 هزار لیره ترکیه است و در حساب‌های بانکی وی نیز سه میلیون و 390 هزار و 384 لیره ترکیه، 25 هزار یورو و 199 هزار و 867 دلار آمریکا پول وجود دارد. وی همچنین حدود 500 هزار لیره بدهی دارد. این فهرست شامل اموال همسر، دو دختر و دو پسر اردوغان نمی‌شود.

قلیچدار اوغلو در جریان سخنانی که در یک تجمع حامیان حزب خلق جمهوری‌خواه در شهر کرکلارای مطرح کرد، گفت: اردوغان با استفاده از سیاست ثروتمند شد. وی کسی بود که هنگام شروع فعالیت سیاسی خود گفت ،پول چندانی ندارد. پس چطور شما توانسته‌اید تبدیل به یکی از ثروتمندترین نخست‌وزیران جهان شوید؟

وی افزود: اگر شما از طریق کار سیاست ثروتمند شده باشید، معنی آن این است که شما از سهم مشروع فقرا از ثروت سوءاستفاده کرده‌اید.

قلیچدار اوغلو از کسانی که در گذشته در انتخابات به حزب عدالت و توسعه رای دادند خواست هنگامی که دفعه بعدی به سیاستمدارانی که خانه‌هایشان پر از پول است رای می‌دهند، به وجدان خود مراجعه کنند. وی از آنها خواست با رای خود در این منفعت طلبی غیراخلاقی سهیم نباشند.

وی خاطرنشان ساخت: حدود 4.5 میلیون دلار در جعبه‌های کفش در خانه یکی از مدیران یک بانک دولتی پیدا شده است. چه کسی ضامن این فرد بوده است؟ معلوم است، رئیس دزدها! بنابراین من از شهروندان کشورم که به حزب عدالت و توسعه رای دادند می‌پرسم آیا شما قصد دارید ضامن نخست‌وزیری شوید که خود ضامن مدیر بانکی که 4.5 میلیون دلار در جعبه کفش پنهان کرده شده، است؟

انتهای پیام

کد N161053

وبگردی