آفتاب

آغاز روند محاکمه داماد بن لادن در نیویورک

آغاز روند محاکمه داماد بن لادن در نیویورک

محاکمه داماد اسامه بن لادن به اتهام‌های دسیسه‌چینی برای کشتن آمریکایی‌ها، حمایت از تروریست‌ها و ایفای نقش سخنگوی القاعده آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز دوشنبه قاضی لوییس ای. کاپلان، از سلیمان ابوغیث، داماد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده خواست تا نزد هیات منصفه احتمالی دادگاه آمده و از آن‌ها سوال کند آیا وی را می‌شناسند یا خیر که در پایان جواب آن‌ها منفی بود.

کاندیداهای قضاوت دادگاه محاکمه داماد بن لادن همچنین در مقابل پرسش وی در خصوص این که آیا ممکن است کسی از آن‌ها القاعده را نشناسد، سکوت کردند. این پرسش‌ها در جهت انتخاب 12 قاضی ناشناس و چند قاضی جایگزین برای محاکمه سلیمان ابوغیث انجام شد. قرار است از روز چهارشنبه یا پنجشنبه جلسات دادرسی محاکمه آغاز شود.

برخی از کاندیداهای قضاوت پس از اذعان به اینکه به دلیل ‌آشنایی با برخی کشته‌شدگان حادثه 11 سپتامبر 2001 نمی‌توانند عادلانه قضاوت کنند، کنار گذاشته شدند.

انتظار می‌رود محاکمه داماد بن لادن سه تا پنج هفته به طول بیانجامد. این محاکمه یک سال پس از انتقال ابوغیث به آمریکا به دنبال دستگیر شدن وی در اردن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N161052

وبگردی