آفتاب

تظاهرات هزاران تن از مردم روسیه در حمایت از روس‌زبانان اوکراین

تظاهرات هزاران تن از مردم روسیه در حمایت از روس‌زبانان اوکراین

هزاران تن از مردم در شهرهای جنوب غرب روسیه به خیابان‌ها آمدند تا حمایت خود از روس‌ زبانان اوکراین را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، حدود 7500 تن در تظاهرات شهر «نووچرکاسک» شرکت کردند. مردم پرچم روسیه را به دست داشتند و روبان‌های سیاه و نارنجی، یک سمبل روسی درباره پیروزی در جنگ جهانی دوم، بسته بودند. این معترضان بنرهایی به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "نه به افراطگرایی"، "صلح برای اوکراین" و "روسیه و اوکراین: ریشه‌های مشابه، سرنوشت مشابه."

آناتولی نوسیرف، قهرمان کیک بوکسینگ جهان و یکی از ساکنین نووچرکاسک گفت: آنچه در حال حاضر در اوکراین رخ می‌دهد سازمان‌دهی مجدد دموکراتیک نیست.

در همین حال بیش از 5000 تن نیز در شهر «بریانسک» دست به تظاهرات زدند. در میان شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها، کهنه سربازان جنگ جهانی دوم، فعالان سازمان‌های دولتی، دانشجویان و معلمان نیز حضور داشتند.

ویتالی وولویچ، یکی از ساکنین شهر بریانسک گفت: من با مردم اوکراین به ویژه شهروندان منطقه خودمختار کریمه و سواستوپول همدردی می‌کنم.

در این تظاهرات معترضان شعار "ما مردم خودمان را رها نمی‌کنیم" سر می‌دادند.

ایگور دوروخوف، یکی از مقام‌های سابق که در اوکراین فعالیت می‌کرد، گفت: با این تظاهرات ما به شهروندان کریمه امید می‌دهیم که روسیه آن‌ها را رها نمی‌کند. ما آماده کمک به ‌آن‌ها هستیم.

برخی از معاون‌های این شهر نیز از مردم محلی خواستند از این تظاهرات که یک گردهمایی عمومی برای حمایت از برادرانشان است، حمایت کنند.

نیکولای داشونین، رئیس دولت یکی از مناطق بریانسک گفت: ناسیونالیسم در بخش‌های غربی اوکراین به راه افتاده است. ما در اینجا جمع شده‌ایم تا از شهروندان روس‌ زبان کریمه و به طور کلی اوکراین حمایت کنیم.

در همین حال حدود 5000 تن دیگر نیز در شهر «بلگورود» در حمایت از روس زبانان اوکراین به خیابان‌ها آمدند. یکی از معترضان گفت: آینده اوکراین باید توسط شهروندانش تعیین شود نه افراطگرایان جدایی‌طلب.

ویکتور اووچینیکف، معاون رئیس مجمع عمومی منطقه بلگورود گفت: در حال حاضر بسیار مهم است تا اجازه دهیم ملت اوکراین خودشان تصمیم‌گیری کنند. مردم اوکراین باید حمایت روس‌ها را احساس کنند.

انتهای پیام

کد N161049

وبگردی