آفتاب

فرار بیش از 100 زندانی از زندان‌های یمن طی سال 2013

فرار بیش از 100 زندانی از زندان‌های یمن طی سال 2013

براساس آمارهای تهیه شده در یمن بیش از 100 زندانی که بیشترشان عضو القاعده هستند، طی سال 2013 از زندان‌های این کشور گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری "رصد"، به دلیل اوضاع وخیم امنیتی در یمن ده‌ها زندانی که بیشتر آن‌ها عضو القاعده هستند طی سال 2013 از زندان‌های یمن گریخته‌اند.

بنا به گزارش شبکه رصد گروه القاعده توانست تعداد زیادی از رهبران خود را که پیشتر در زندان بودند و همچنین افراد دیگری را که به کشتن نظامیان یا جنایت‌های مهمتر متهم هستند، آزاد کند.

براساس برآوردها بیش از 100 زندانی از زندان‌های مراکز امنیتی و زندان‌های مرکزی در استان‌های شمالی و جنوبی یمن طی سال 2013 گریخته‌اند.

در اکتبر گذشته نیروهای امنیتی یمن تلاش نزدیک به 300 زندانی عضو القاعده برای فرار از زندان را ناکام گذاشتند. این زندانیان پیشتر در زندان امنیت سیاسی یمن در صنعاء شورش کردند که در جریان آن برخی از نگهبانان و بازداشت شدگان زخمی شدند.

در سال 2013 زندان‌های یمن در معرض حملات زیادی از سوی برخی افراد مسلح از جمله افراد قبایل و حملات دیگری از سوی گروه القاعده قرار گرفت که به فرار بسیاری از زندانیان انجامید.

در همین راستا کارشناسان معتقدند که تکرار عملیات هدف قرار دادن زندان‌ها و گریختن زندانیان از آن نشان دهنده شکست سازمان اطلاعات یمن و بیانگر توانایی افراد مسلح برای عبور از موانع امنیتی و آزادی زندانیان است.

انتهای پیام

کد N161045

وبگردی