آفتاب

برژینسکی: غرب باید به پوتین راهکار ارائه دهد

برژینسکی: غرب باید به پوتین راهکار ارائه دهد

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در خصوص مداخله نظامی روسیه در اوکراین گفت: ممکن است روسیه در نهایت به کریمه دست یابد، اما اوکراین را برای همیشه از دست خواهد داد. اوکراین هیچ‌گاه روسیه را به خاطر این کار نخواهد بخشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه کریستین ساینس مانیتور، زبیگنیو برژینسکی، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در خصوص استراتژی غرب در قبال بحران اوکراین گفت: ما باید به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه راهکارهایی بدهیم تا از درگیری خودداری کند. اما او باید از پیامدهای منفی این اقدام برای روسیه نیز مطلع شود.

وی در ادامه گفت: منظورم از راهکارها این است که به روسیه نشان دهیم راه‌حل مسالمت‌آمیز را در قبال اوکراین ترجیح می‌دهیم و ناتو باید روسیه را برای شرکت در گفت‌وگوهای کنونی خود در خصوص این بحران دعوت کند.

وی همچنین ضمن به رسمیت شناختن دولت جدید اوکراین گفت که بهترین راه حل برای این کشور این است که در قبال روسیه مانند فنلاند رفتار کند، یعنی اینکه رابطه اقتصادی با روسیه و همچنین گسترش مناسبات با اتحادیه اروپا را دنبال کند در حالی که در هیچ اتحاد نظامی قرار نمی‌گیرد.

وی همچنین خطاب به اتحادیه اروپا گفت که اگر این اتحادیه می‌خواهد نقشی جدی در جهان ایفا کند باید از همین حالا دست به کار شود و این یعنی کمک مالی به اوکراین و ایجاد ثبات در اقتصاد این کشور و از آنجایی که آلمان موفق‌ترین و قوی‌ترین اقتصاد را در اتحادیه اروپا دارد، باید این وظیفه را برعهده گیرد.

انتهای پیام

کد N161037

وبگردی