آفتاب
لاریجانی در فرودگاه مهرآباد:

توسعه روابط اقتصادی و پارلمانی هدف سفر به آفریقای جنوبی و کنگو است

توسعه روابط اقتصادی و پارلمانی هدف سفر به آفریقای جنوبی و کنگو است

با آفریقای جنوبی در طول سال‌های پس از انقلاب رایزنی‌های سیاسی بسیاری در موضوعات مختلف انجام شده و در برخی از زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی هم همکاری داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف سفر خود به آفریقای جنوبی و کنگو را توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز -سه شنبه- پیش از عزیمت به آفریقای جنوبی و کنگو در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه توجه خاصی به کشورهای آفریقایی از نظر روابط سیاسی و اقتصادی دارد، این دو کشور نیز از کشورهای دوست ایران هستند که روابط پارلمانی نسبتاً نزدیک و همکاری‌های توسعه‌ای خوبی با جمهوری اسلامی دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته مسئولان پارلمان‌های این دو کشور به ایران سفر داشتند و گفتگوهای خوبی در زمینه همکاری‌های پارلمانی و در زمینه توسعه روابط اقتصادی داشتیم.

وی تصریح کرد: با آفریقای جنوبی در طول سال‌های پس از انقلاب رایزنی‌های سیاسی بسیاری در موضوعات مختلف انجام شده و در برخی از زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی هم همکاری داشتیم.

لاریجانی افزود: امیدوارم در این سفر هم در زمینه همکاری‌های پارلمانی بحث‌های بیشتری انجام شود و در زمینه گسترش روابط اقتصادی گفت‌وگوهایی صورت گیرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه البته در سطوح دیگری هم روابط پارلمانی بین کشور‌ها وجود داشته است،گفت: اخیرا گروه دوستی پارلمانی ایران سفری به آفریقای جنوبی داشته و گفت‌وگوهای اولیه را انجام داده‌اند که ما امیدوار هستیم در این سفر هم در زمینه همکاری‌های بیشتر به ویژه در زمینه قوانین مشابه بین دو کشور بحث داشته باشیم، همچنین گسترش روابط اقتصادی که این روز‌ها زمینه آن فراهم‌تر شده است.

در این سفر که به مدت چهار روز انجام می‌شود فاطمه رهبر، حسین گروسی، ضرغام صادقی و غلامرضا مصباحی مقدم رئیس مجلس را همراهی می‌کنند.

کد N160670

وبگردی