آفتاب
آیت الله مهدوی کنی در اجلاس خبرگان رهبری:/تکمیل می‌شود/| 150697

اقتصاد مقاومتی با شعار و همایش به دست نمی‌آید

اقتصاد مقاومتی با شعار و همایش به دست نمی‌آید

فقط حرف زدن و رجز خواندن کافی نیست و در کارهای زیر بنایی با رجز چیزی به دست نمی‌آید و امیدوارم مسئولان محترم و رئیس دولت که در مجلس حضور دارند با همکاری و هماهنگی کاری کنند که دشمن نا‌امید شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار و همایش به دست نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌آیت‌ الله محمد‌رضا مهدوی کنی در افتتاحیه اجلاس پانزدهم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار حماسه سیاسی؛ ‌حماسه اقتصادی، گفت‌: ‌پس از انتخابات شعار حماسه سیاسی و اقتصادی به اقتصاد مقاومتی تبدیل و به دولت ابلاغ شد و مجلس خبرگان به عنوان جایگاه صیانت از مقام معظم رهبری لازم می‌داند به شعار‌ها و اصولی که توسط رهبری هنگام تحویل سال بیان می‌شود‌، تاکید کند.

وی ادامه داد‌: ‌نباید تنها به برنامه‌های معمولی و همایش‌ها و سخنرانی‌ها بسنده شود، چون گاهی سابقه داریم تنها به همایش‌ها اکتفا می‌کنیم.

رئیس مجلس خبرگان با انتقاد از رسانه‌ها بالاخص رسانه ملی در اکتفا کردن به شعار و برگزاری همایش‌ها اظهار داشت: برای این شعار‌ها و همایش‌ها گاهی مخارج زیادی مصرف می‌شود که البته نتیجه‌ای هم نداردو امیدواریم که همانطور که سران قوا بر این مسئله تاکید کرده‌اند برای اقتصاد مقاومتی برنامه عملی داشته باشند که مردم اثارش را ببیند.

مهدوی کنی در خصوص تعریفش از اقتصاد مقاومتی بیان کرد: تفسیری که از اقتصاد مقاومتی می‌شود این است که متکی به خارح نباشیم و این به معنای آن نیست که نیازی به خارج نداشته باشیم، اما وابستگی به خارج سبب می‌شود که دشمن به برنامه‌های نادرستش امیدوار شود.

وی با اشاره به امکانات و سرمایه‌های کشور خاطر نشان کرد: ملت ما پس از ۳۵ سال نشان داده‌اند که به انقلاب؛ آزادی؛ استقلال پیشرفت کشور علاقه‌مند هستند و از دخالت دیگران نیز بیزارند و دولت و سایر قوا باید از این سرمایه استفاده کنند.

مهدوی کنی افزود: مسئله اقتصاد مقاومتی با شعار و نمایش و سخنرانی به دست نمی‌آید.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه برداشت من این است که رسانه ملی باز به شعار دادن و دعوت از مسئولان اکتفا کرده است، اظهار داشت: تجربه نشان داده که اگر به شعار اکتفا شود، مردم ناامید می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان مسائل را جدی بگیرند؛ بیان کرد: فقط حرف زدن و رجز خواندن کافی نیست و در کارهای زیر بنایی با رجز چیزی به دست نمی‌آید و امیدوارم مسئولان محترم و رئیس دولت که در مجلس حضور دارند با همکاری و هماهنگی کاری کنند که دشمن نا‌امید شوند.

کد N160636

وبگردی